szerda, november 22, 2017 / 4 Comments

10 KILÓT FOGYTAM 6 HÉT ALATT #6WEEKCHALLENGE

Valahogy így hangzott az első poszt címe a hathetes kihívással kapcsolatban: -9 KG 6 hét alatt lehetséges? A kérdést feltettem Instagramon,  meglepően sokan válaszoltatok, többségében az igen felé hajlottak a válaszok, viszont kaptam lehülyéző kommenteket is; „mekkora hülyeség és egészségtelen, blabla. Eltelt hat hét és itt vagyok 10 kilóval könnyebben. Lehetséges? Lehet, ha akarod :)



Tudtam, hogy kemény menet lesz, minden erőmmel erre koncentráltam, és a lelkibazdmegos hullámvölgyek sem térítettek le az utamról. Hihetetlen, hogy másfél hónap mire képes :) De nem győzöm hangsúlyozni, hogy rengeteg munka áll mögötte. Nem használtam semmiféle tablettát vagy egyéb fogyókúrás hülyeséget. Szinte mindennap edzettem, átlagosan 6-7 óra edzést mondanék egy hétre, de össze is szedtem, hogy mit edzettem hat hét alatt:
Mindennek a váza az általam imádott bootcamp lett, kardióztam leginkább ellipszis és futópad segítségével, futottam, hegyet másztam. Számszerűen:

  • 18 bootcamp edzés
  • 3 hiking a Camelbacken (egy menet kb 1.5 óra)
  • 2 crossfit edzés – a crossfit teremben
  •  2 otthoni edzés a 30 Day Fitness Challenge appal
  • 2*6 km futás & életem első 10k-ja! :)
  • 10 alkalom kardió (ellipszis&futópad)
És biciklivel jártam az edzésekre, +40 perc alkalmanként :)


Az elmúlt hetet még komolyabban vettem, legalábbis az utolsó két napot mindenképpen. Rengeteg minden történt, először is elkezdtem a vízhajtást. Sajnos a havi lavina épp erre a hétre időzítette magát, így vizespalacként gurultam végig a héten. A megnövekedett folyadékbevitelt nagyon jól viseltem, még a csütörtöki 8 litert is! Sokkal nehezebb volt nem inni, és az állítólagos szombati mérlegelésre készülve pénteken 1 litert kellett volna írnom, mígnem délután 4-kor jött az üzenet, hogy hétfőn van a végleges mérlegelés . Így aznap még várt rám közel 5 liter víz :D Mondjuk az a plusz két nap jól jött, szombatra nem értem volna el a célomat. Martina barátnőm tanácsára az utolsó két napban nem volt súlyzós edzés (ettől is nehezebb lehetek), így csak kardióztam. Szombat reggel egy óra a gymben: gyors séta és ellipszis egy órán át, este pedig valami hihetetlen erő szállt meg – or wtf – és elmentem lefutni életem első 10 km-ét! Direkt minél messzebb futottam, hiszen ha 5 km-re elfutok, akkor hazáig is 5 km-t kell futnom :D Nem volt életem leggyorsabb futása, nem is éreztem, hogy annyira kihajtottam volna magamat, inkább agyilag volt nehezebb, mert rettenetesen unalmas volt egy idő után. 5 km-ig élvezhető volt, aztán folyamatosan kattogtam a km órát lesve. De nem akartam feladni, sokkal fittebbnek éreztem magamat, hiába maradt ki 1 hónap a futásból.



Másnapra elég vegyes érzelmeim voltak bármiféle mozgással kapcsolatban, hiszen újra eljött a kevés ivás ideje. Másfél litert lőttem be aznapra, de hogy őszinte legyek így is sikerült egy Starbucksozást megejteni – csak a lelki nyugalmam miatt, kizárólag mandulatejjel (a tejes dolgok is bekavarhatnak a vízhajtásnál). 



Az utolsó kardióra úgy indultam, hogy ezen múlik minden: 2 nadrág, 4 felső és 100 perc izzadás, amivel 1000 kcal-t égettem el. Aznap este már elértem a célt, így nem is ettem-ittam az edzés után.





A diétámban nem volt semmi izgalom, próbáltam a szénhidrátot csökkenteni, viszont úgy éreztem, hogy az utolsó napokban kell egy kis rásegítés a dolgokra, így zabkását ettem, de jót tett :D




A mérlegelés nem ment egykönnyen, Instagram sztoriban elsírtam bánatomat, hiszen nem volt ott senki a teremben reggel, és kurvára ki voltam akadva, hiszen szóltam előre. Szerencsére el tudtam érni a coachot, fél órával később meg is jelent, így hivatalossá vált: 21.5 lbs, vagyis közel 10 kg-ot fogytam 6 hét alatt. De ez még nem minden!

A testzsír százalékom 38.5%-ról 36.7%-ra csökkent.
Valamint az inchekkel ellentétben én inkább centiztem ma, és szerencsére a kihívás kezdetén is:

kar bal/jobb: -3 cm/-3 cm
mell: -7 cm
mell alatt: -3 cm
derék: -11 cm
csípő: -9 cm
segg: -7.5 cm
comb bal/jobb: -5 cm/-4.5 cm
vádli baj/jobb: 0/-0.5cm



További tervek?

Semmiképpen sincs vége a fitness journey-mnek, vagy az életmódváltásnak. A diéta vagy nevezzük bárminek nagyon is tartható, a mérlegelés utáni kihágásom után vissza is tértem a kajáimhoz, ugyanazokat eszem, mint az elmúlt hat hétben, akkor is voltak csalóétkezések, most is lesznek (na jó talán nem ekkora mennyiségben, haha – videó hamarosan).
A visszanyert pénzem egy részét visszaforgattam az edzésekbe: még egy hónapot tutira járok ebbe a crossfit terembe, viszont utána parkolópályára teszem, hiszen a havi közel 40 ezres bérletet drágállom (kurva drága, na, még itteni árakhoz képest is). Hogy a motivációm ne lankadjon, egy újabb versenybe/kihívásba vágok bele, ami igazából már el is kezdődött, viszont hagytam magamnak 2 napot, hogy visszatérjek (gondolok itt a csalózabálásomra :D).

A dietbet.com oldalon az egyik kedvenc életmódváltós Instagrammerem (@jordanshrinks) hosztol egy kihívást, amely során 4 hét alatt 4%-ot kell lefaragni a súlyunkból. 30 dollár a nevezési díj, a nyertesek között pedig szétosztásra kerül  az összeg (most közel 60.000 dollár). A kihívás pont karácsony (vagyis a szülinapom) előtt ér véget, és keresve sem kívánhatnék nagyobb ajándékot magamnak, mint hogy végre 100 kg alá tuszkoljam magamat. Ez pedig tökéletes motiváció lenne, nem hagyna elkallódni :) Bár a korlátlan egy hónapos bérlet is elég nagy motiváció :D Persze ez még mindig messze nem a vége, a végcél még naaaaaagyon messze van, de a lényeg, hogy haladok :)


Köszönöm mindenkinek, aki velem tartott, szurkolt <3 Hatalmas motiváció voltatok! :)



Related Posts

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok Nati! :D Ez óriási! Én mindig nagy csodálattal nézem azokat, akiknek van akaratereje és kitartása a fogyáshoz. Nagyon szép eredmény, csak így tovább. ;) Puszi, Niki

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm Niki! :))) <3 puszi!

      Törlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi