szerda, november 15, 2017 / 5 Comments

1 LÉPÉSRE A KIHÍVÁS VÉGÉTŐL #6WEEKCHALLENGE

Azt hiszem már a célegyenes következik. Az ötödik hét volt eddig a legkevésbé izgalmas és jelentéktelen. Egy héttel ezelőtt úgy álltam neki a hétnek, hogy nagyon-nagyon bele fogok húzni és kábé dupla edzésekre fogok járni stb. Aztán meg volt még az előző mérlegelés, ahol mégis fogytam 2 lbs-t (1 kg), ezért úgy voltam vele, hogy attól függetlenül, hogy totálra fárasztom magamat nem leszek előrébb.



Néhány éve, amikor elkezdtem az első crossfit edzésre járni, rengeteg kutatómunkám volt az egész edzéselméletről és fogyásról. Akkoriban kezdtem ráébredni, hogy a sok kardiózás nem feltétlenül a legjobb, és bizony ha súlyzós edzést végzek, attól nem leszek túl izmos, férfiasan izmos. Mert nőként ez lehetetlen. Ezt akkoriban Sasánál (Sasafitness) olvastam, az ő írásai késztettek arra, hogy nagyon sok mindenben változtassak. Akkor kezdtem el rájönni, hogy nem hogy csak nem is lehetek vékony, de nem is akarok lenni. Bár örülnék, ha 6-ossal kezdődnék, de ez azóta elmúlt és lazán kibékülnék egy 75 kg-mal, amivel még bőven fitt lennék – legalábbis most így érzem, ha majd közeledek meglátjuk.

Azt is nála láttam, hogy a pihenésnek milyen nagy fontossága van. Mert attól függetlenül, hogy valaki mindennap elmegy edzeni, az nem biztos, hogy azt jelenti, hogy minden alkalommal 100%-ot tud beleadni (és nem azért mert nem akar, hanem azért mert a szervezete igényelné a pihenést). Nagyon nehezen de elkezdtem beiktatni pihenőnapokat, ami nem feltétlenül arról szólt, hogy az ágyban kuksolok, mert sétálni attól függetlenül el lehet menni, vagy biciklizni a környéken, de ezek nem olyasfajta edzések, amik annyira megdolgoztatnának. Az elején bennem volt, hogy ha kihagyok egy napot, akkor  azzal vége mindennek, nehéz visszazökkenni, de be kell lássam, hogy a szervezet tudja mi kell neki. A múlt héten bátran akartam nekikezdeni a nagy edzéseknek, de már vasárnapról hétfőre is megmutatkozott, hogy fáradok. 11 körül vergődtem ki az ágyból, hétfő lévén bootcampre mentem. A mérlegelés után még mindig bennem volt, hogy simán letolok napi 2 edzést, így kedden elmentem a deles edzésre – húzódzkodás volt, életemben először :D Crossfit edzés, estére úgy éreztem, hogy még fér belém, így elmentem 1 órát kardiózni is. Persze büszke voltam magamra, de szerdára egyrészt izomlázam lett a húzódzkodástól (ami persze még nem a rendes húzódzkodás volt, hanem apró kezdőlépések, de nem sűrűn edzettem még így), másrészt szimplán rohadt fáradt lettem. A délutáni edzést persze nem hagytam ki, szintén bootcamp volt terítéken, de másnapra kész, végem volt. Nem volt hatalmas izomlázam, vagy olyan igazi fáradtság bennem, amiért aznap ki akartam volna hagyni az edzést, de szerencsére úgy alakult a napom, hogy egész nap pörögtem, voltam moziban és kikapcsoltam. Ettem sushit (nem volt a legjobb, de már nagyon régen nem ettem), kikapcsolódtam, és este 9 után már nem volt semmiféle gondolatom, ami az edzéshez kapcsolódott volna. Sőt, nem éreztem rosszul magamat, hogy nem megyek edzeni. Tudom, hogy minden edzésen odarakom magam, nagyobb súlyokat választok folyamatosan, végre megy a boxjump, amitől mindig is féltem egy gyerekkori „trauma” miatt :) Két hete 20 inch-csel kezdtem, pénteken már 24 inchre tudtam felugrani (61 cm). Hiába tudtam azt, hogy magas vagyok és ez könnyű lehet, agyban volt egy nagy STOP tábla, így nagyon sokáig csak lépegettem a boxra, de egyik alkalommal erőt vettem magamon. Jó látni ezeket a kis eredményeket, tudom, hogy haladok! :)




A fenti edzésterv az eddigi kedvencem: franciakártyával játszottuk, és számok alapján annyi ismétlést kellett csinálni a különböző gyakorlatokból, plusz a jokerek 400 méter futást jelentettek. Játszani jó! :)

A szombati, hatodik edzés ismét egy kardiós edzés volt a konditeremben, elkezdtem jobban figyelni arra, hogy a zsírégető tartományban maradjak, vagyis inkább, hogy elérjem azt. A gyorsabb sétálástól nem minden esetben értem el a zsírégető tartományt, így kicsit játszanom kellett a futópad beállításaival, és most a Hill programot használom, ahol a dőlésszög változik folyamatosan és elég szépen a zsírégető tartományban tudtam mozogni 1 órán keresztül :)



A nyújtásnak még mindig fontos szerepe van, az elmúlt héten elég sokat nyújtottam az eddigiekhez képest, sajnos másfél hete szombaton meghúztam a jobb combomat, ami miatt kevésbé tudok nyújtani, de nem akarom, hogy komolyabb legyen, így óvatosan teszem a dolgom.

A kajálás ismét érdekes dolog. A hét vége fele elvesztettem a motivációmat, hogy a Myfitnesspalba írjak mindent, hiszen szinte ugyanazokat eszem, ugyanolyan adagokban :D Viszont elég sűrűn ettem „nem otthon”, szerencsére mindenhol sikerül salátát találni, vagy ugye sushit :) Sőőőőt, volt még egy Denny’s-es palacsinta is, elvileg 450 kcal körül (milyen jó, hogy minden étteremben fel vannak tüntetve a kcal-értékek), viszont édes is volt, meg sok is, így nem is ettem meg az összeset.



Közben persze eszembe jutott, hogy még egy teljes fánkot is megettem vasárnap :D Elmentünk reggelizni egy kedves kis helyre, ahol a szendvics mellé befigyelt egy isteni krémmel töltött fánk. Hát őőőő, valahogy eltűnt :D





És akkor végre elérkeztünk az izgalmas részhez: mennyit fogytam?! Háááát. Érdekes kérdés, bár csak egy szimpla számról beszélünk. Azt gondolom, hogy nőként ezek a mérlegelések sokkal izgalmasabbak a drága belső folyamatok miatt, így persze mikor máskor, ha nem most jelentkezett volna be a havi lavina, mint az utolsó hétre?! Oh yaaaaas, that’s me! Egyébként érdekes volt megfigyelni, hogy hogyan változik a súlyom az elmúlt napokban, hol fent volt, hol lent, el is könyveltem magamban a hétfői mérlegelés előtt, hogy nem dől össze a világ, ha híztam, mert nem tudok mit csinálni. Ez van. Sőt lezongoráztam magamban azt is, hogy ha nem lesz meg a 20 lbs (9kg) fogyás, akkor még elvileg „le lehet járni” a befizetett összeget, talán még 1-2 hónap, aminek szintén örülnék, hiszen imádom az edzéseket, és tudnék haladni hasonlóan jól, mint eddig. És hogy fogytam-e? Nem, de nem is híztam. Ugyanannyi voltam, mint előtte 1 héttel, legalábbis a számok alapján. Testösszetételben talán tudnám mondani, hogy sok vizet tartok vissza, viszont 7 lbs – 3.2 kg – hiányzik a győzelemhez.
Ez eléggé sok, viszont ahogy már említettem valamelyik posztban, segítségül hívtam egy barátnőmet (IG: @martinaklein), és kikértem a véleményét a vízhajtásról. Mint már mondtam, ez egy utolsó lehetőség, nem várom azt, hogy a leadott súly meg is maradjon, hiszen ez valóban vízvesztésről szól, nem zsírvesztésről. Viszont egyrészt átmosom a szervezetemet, másrészt örülnék, ha mégis lenne valamennyi esélyem a győzelemre (bár már most is úgy érzem, hogy sokat nyertem :)).

Hétfői kezdéssel 5-6-7-8-1 liter vizet iszom naponta péntekkel bezárólag. Az első két nap egész könnyen ment, mondjuk nem árt, ha a mosdó karnyújtásnyira van, mert rengeteg kell menni, de a mai –szerda reggeli – mérlegelésnél már 2 kg „fogyást” láttam, persze napközben ez sehol sincs, szóval most türelmes vagyok és megnézem a kísérlet eredményét szombat reggel a hivatalos utolsó nagy mérlegelésnél :) (drukkoljatok! :))



A terveim a hétre hasonlóan hat edzés, mint múlt héten, a hatodik mondjuk már szombaton lesz, a mérlegelés után. Kajában pedig próbálom az egész étkezés dolgot elengedni, jobban figyelni a testemre, nem feltétlenül ragaszkodni az összes étkezéshez. Van olyan, amikor napi háromszor eszem, mert későn kelek, van hogy az uzsonna nem tartalmaz 3 blokkot, hanem csak 1 kávét és két kocka étcsokit. A szénhidrátot viszont tudatosan lejjebb viszem a héten. Innen lesz szép győzni! 

Related Posts

5 megjegyzés:

  1. Ahogy olvaslak hétről-hétre teljesen úgy érzem, mintha én is csinálnék valamit, pedig nem így van. :D Inspiráló a kitartásod, nagyon drukkolok, mindent bele! Bár úgy tűnik, már így is csak nyertél a dologgal. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Haha, örülök, ha így érzed! :) És köszönöm szépen, tényleg csak nyertem ezzel :))

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a kihívást az én szemszögemből nézve már megnyerted, mert sokat tanultál magadról és sokkal boldogabbnak tűnsz, mint amikor belevágtál. :) Az, hogy a végleges méredzkedésnél mi lesz, az már csak részletkérdés. :)

    VálaszTörlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi