szerda, október 18, 2017 / 2 Comments

EGY HÉT UTÁN -3KG #6WEEKCHALLENGE

Eltelt egy hét, sőt már a 10. napot taposom, ezért már muszáj is lesz leírnom az első hét tapasztalatait, mielőtt hirtelen eltelik a második hét is. Szisztematikusan építem fel a posztot, edzés-kaja és a lelkibazdmegolás és konkluzió vonalon fogok haladni, így nekem is átláthatóbb lesz, ha majd visszaolvasnám a hathetes kihívás izgalmait. Ahogy az első néhány napban kialakult bennem a rendszer, azt próbáltam követni és valószínűleg ezt is fogom majd a továbbiakban is.



EDZÉSEK

A kihívás szerint legalább heti háromszor kell elmenni a terembe, amit én teljesen elegendőnek is tartok, mármint ha csak szimplán az erősítő edzésekről beszélünk. Mellé még beterveztem 3 alacsony intenzitású edzést, ezeket az itteni konditerem kardió részlegében levezetve.

A legelső edzés elég durva volt, mint kiderült ez nem a „kihívásosoknak” van, hanem mindenkinek, sokan már régóta járnak erre a surge bootcampnek nevezett órára, amiről már meséltem az előző posztban is. Tény, hogy kissé meghaltam a végére, de maga az óra koncepciója nagyon bejött. Viszont a második edzés a crossfit teremben mégiscsak egy, a kihívásban résztvevőknek való edzés lett, látni szerettem volna, hogy kik küzdünk magunk ellen a következő néhány hétben. Itt egyébként mindenféle és fajta edzettségi szint megtalálható, voltak fittebbek és voltak olyanok is, akik nem tudták mi az az indiánszökdelés... Egyébként ez tényleg eléggé érdekes, és el is gondolkodtam rajta, hogy van egy testnevelési múltunk a suliból, és bár olyan amilyen, de talán nekünk nem okoz gondot legalább fejben tudni, hogy mi az az indiánszökdelés, vagy négyütemű. Van némi fogalmunk ezekről, testtudatunk is talán, ha meg valaki mögött van sportmúlt is, akkor ezek érdekesnek hatnak (én kicsit meg voltam rökönyödve, de hát ez Amerika). Ezért ez a második edzés nem volt annyira kemény, sőt! Mivel párban kellett dolgozni, és az egyik fél mindig pihent, így nem fáradtam el nagyon. A párom sem vette túl komolyan – sajnos – így kevésbé hajtottam ki magamat, ami után el is döntöttem, hogy inkább a bootcampre fogok járni, még ha kicsit is bele kell halnom.

Így pénteken, a harmadik edzésen sikerült is megkapnom a jó érzést, elég egyszerű edzésünk volt, már ami a gyakorlatokat jelenti:  bemelegítés után: 400 méter futás; 50 guggolás kettlebellel (közben dobálgatni kellett, de nem tudom hogy hívják a gyakorlatot :D), 400 méter futás, 50 burpees, 400 méter futás, 50 guggolás kettlebellel – ugyanaz a gyakorlat ; 400 méter futás és BUMM: izomláz! :)
A köztes napokban – kedd-csütörtök-szombat – felmeneteltem a kondiba, ami itt található az apartmanházban és 25-25 percet töltöttem a futópadon és az ellipszisen. Őszinte leszek: rühellem ezt a fajta edzést. Unalmas. És ha nem itt lenne a seggemben a terem, ha tényleg csak 10 percet is kéne autózni, akkor nem mennék fel :D De itt van, és utána persze mindig nagyon büszke vagyok magamra, és amikor már 10 perc után kikapcsol az agyam, akkor vadállat módjára futok, tekerek, csak az az első néhány perc és az edzést megelőző egy óra szar, amikor az agyam kattog, hogy miért NEM kéne menni. Amikor csoportos edzésre megyek, akkor nincs ilyen, szeretek másokkal együtt szenvedni, a csapatszellem visz előre, egymás bíztatása az egekbe repíthet.


Natalia K. (@fitbitchprogress) által megosztott bejegyzés,

Azért is terveztem be ennyi edzést egyébként, mert nagyon is ráérek. Lényegében ez lett a munkám és amúgy nagyon élvezem :) A köztes napokon nem hajtom magamat szét, próbálok többet nyújtani, így a következő erősítő edzésen már általában nincs izomlázam (kivéve a legelső edzés, mert utána legalább 3 napig izomlázam volt. De tény, hogy rég edzettem ilyen keményen, talán már évek óta nem raktam annyira oda magamat, mint előző hétfőn).
Mindezek megkoronázása után, vasárnap az állítólagos pihenőnapomon vettem egy biciklit. Eléggé nagy szükség van rá, ugyanis azzal lehet a leggyorsabban eljutni a környező helyekre, mert ha délután beáll a forgalom, akkor se kocsival, se busszal nem érdemes menni. Másrészt pedig még egy ok, hogy aktívabb legyek. Miután másfél hétig nézelődtem a Craiglisten (kb jofogas.hu), és bár találtam jó bicikliket 50$-ért vagy kevesebbért, az eladók nem voltak jófejek, sokszor nem is válaszoltak. Így aztán érdemesnek éreztem egy új biciklit venni, amivel bármi gáz van, vissza lehet vinni a botlba. Egyébként egy Walmart  (helyi Tesco) darabról van szó, egyáltalán nem is érdekelt, hogy mennyire cuki meg szexi, szerintem „pasi” bicikli, de a lényeg, hogy váltós, nem túra meg beach bicikli, ugyanis néhány dombocskát meg kell másznom itt is.
A biciklivásárlás örömére el is mentünk egy próbakörre: eltekertünk a a crossfit teremhez, csak hogy tudjam merre kell bolyonganom a második héttől, aztán körbe jártuk a Tempe Town Laket. Nagyon örülök, hogy itt lakunk mellette, minden naplemente lélegzetelállító! Az egész park tele emberekkel, sokan edzenek, futnak, sétálnak, koriznak, kellemes vibe-ja van, imádom!




Hivatalosan a hétfő a második héthez tartozik, de ezentúl mindig beleveszem a hétfői napot is a beszámolóba, ugyanis ekkor van mérlegelés, de még ne szaladjunk ennyire előre. Hétfőn első alkalommal másztam meg a Camelback hegyet. Ha 3 kiló nem megy le rögtön, akkor semennyi! :D Nem is fogom hosszúra ereszteni a sztorizgatást, készült egy videó is, ami magáért beszél!





KAJA és DIÉTA?!

Az előző posztban érintettem a témát, és bár sok újat nem tudok mondani, de azt mindenképpen, hogy elkezdtem beleszokni. Az első hét nehéz volt kajaügyileg. Sokat kattogtam, hogy mikor és mit fogok enni, és voltam éhes is- vagy csak azt hittem, hogy az vagyok. Még mielőtt jönnének a nagymegmondó emberek, mindenkit megnyugtatok, hogy nem 500 meg 1000 kcal-n élek, hanem közel 2000-en, ami persze kicsit néha kevesebb, néha több. Az első hét azért volt nehezebb, mert eddig azért szabadabban ettem és az amerikai adagok mellett könnyű volt 3000 kcalt is enni, hiába főzögettem otthon. Úgy az 5. nap után már megtanultam úgy variálgatni a kajákat, hogy tele is legyek és élvezzem.

Min változtattam?

Azért szeretem ezt a „diétát”, mert szabadon lehet összerakni a kajánkat. Nincsen fix ezt edd meg azt, kimondhatatlan nevű alapanyagokkal, amiket az életben nem találnék meg. Helyette van sok zöldség, gyümölcs, hús, és mindent én válogatok össze. Az alapkoncepció nem változhat, tehát minden étkezésnek tartalmaznia kell fehérjét, szénhidrátot és zsírt – mármint az ezekbe a csoportokba osztott ételeket.

Minden reggel ugyanazt eszem és nem, nem tudom megunni :D  2 tojás, egy magvas pirítós kenyér fél avokádóval megkenve,  3-4 koktélparadicsom a tetején és a tejeskávém szójatejjel készítve.  Az ebédem általában csirke vagy tonhal és saláta: spenót, káposzta, zöldségkeverék, brokkoli. Zsírként vagy majonéz kerül bele (megengedett, csak ugye az adag…), avokádó vagy mandula szokott lenni. Ezeket persze nem tonnaszámra kell enni, egy 3 blockos ebédnél például 9 szem mandula jelenti a zsírt, 3 oz csirke a fehérjét… Igen-igen, tanulnom kell az itteni mértékegységeket, amik néha megőrjítenek, és kevésbé érzem őket pontosnak, mint a grammozást, de ez van. Megszokható.



🇺🇸Day 10... Her breakfast is the same every fucking day. Sorry guys, I might be bored. You won't find here fancy recipes, becuz I'm lazy but mostly creative (and I don't like to waste my time in the kitchen 😄) So for this fancy breakfast (cuz I know it's fancy, and still my nr 1 brekkie), you need 2 eggs and ham -make it however you want; seven grain bread - cuz it's also fancy and yummy 😂; halfocado on the top, and some cherry tomatoes. My morning coffee is with soy milk without any sweetener... And Bumm: healthy breakfast for you under 8 minutes. You're welcome 😂 ———————— 🇭🇺 10. Nap És még mindig ugyanaz a reggelije mindennap. Sorry, de itt sajnos nem lesznek fancy receptek, mert rohadt lusta vagyok és unalmas 😄 ugyanakkor próbálok kreatív. Szóval ehhez a fancy reggelihez (mert azért fogjuk rá, hogy az) kelleni fog: 2 tojás és egy szelet sonka, amit én össze szoktam tépkedni és utána ütöm rá a tojásokat, de igény szerint lehet máshogy is persze; magvas kenyér szelet, amire egy fél avokádót szoktam kenni néhány koktélparadicsom társaságában. A reggeli kávé szójatejjel készül, édesítő meg minden nélkül. És bumm: egészséges/fancy reggeli 8 perc alatt🤘
Natalia K. (@fitbitchprogress) által megosztott bejegyzés,


Egy nap négyszer eszem, reggel fél 9 fele a reggelit, ebédet 12 körül, délután háromkor snack, és edzés után 7-8 fele a vacsi. Mindegyik étkezés 3 blockos és attól függően választok, hogy mire éhezem :D Ha csirkét van kedvem enni, akkor azt eszem, ha tonhalat akkor azt. Jó kis játéknak tartom ezt a fajta puzzle-zést, hiszen minden étkezés előtt össze kell állítanom, hogy miből mit fogok enni. Gyorsan elkészítem a kaját, és be is viszem a MyFitnessPalba. Minden egyes nap, minden egyes étkezést, ami a hétvége felé nehezedik, akkor ugyanis szereti az ember elhagyni magát.

Snack?

Oh, az egyik kedvencem. Ilyenkor szeretek édeset enni: gyümölcs, zabkása, a legújabb kedvencem pedig a joghurt, találtam excellent sós-karamellás joghurtot :D Meghalok érte, ennyi „bűnözésem” van, ami két ilyen joghurtot tartalmaz hetente. Továbbá vettem egy SOS tábla csokit, 85%-os kakaótartalommal. Nem mindennap, de néha ennék csokit igen. És ha akarok, akkor eszem is, régebben is ettem a diéták alatt. Nem egy tábla csoki persze, 1-2 kocka max! :)
Másik kedvenc snackem, ha valami sósra vágynék: a humusz répával :D

Ahogy láthatjátok nem vagyok valami izgalmas kaja terén, de én teljesen jól el vagyok ezekkel. A reggelim 10. napja ugyanaz, de nem bírom megunni, imádom ezt enni! Ha pedig kint kajálok, akkor mindig jöhet valami saláta csirkével, vagy az egyik kedvenc helyemen, a Waba grillnél a rice bowl, rizs nélkül :D Zöldségmix csirkével (szénhidrát+fehérje), a tetején egy halfocadoval (fél avokádó) = zsír. Ez a hely a leginkább beilleszthető a diétába, és szerencsére 2 percre van tőlünk.

Ami még fontos lehet, hogy 90%-ban csak vizet iszom, ami mondjuk ebben a melegben nem is kérdéses. Napi legalább 3 liter víz, néha több is. Esténként egy hatalmas bögre zöld tea és a reggeli kávémba kerül szójatej. A szénsavas üdítőkért nem voltam oda eddig sem, nagyon ritkán iszom – évente kétszet kábé. Az alkohol érdekes téma még, és be is kell vallanom, hogy vasárnap este a 2.5 órás biciklizés után a jacuzziban találtam magam egy üveg sör kíséretében. Az aznapi kajáim rendben voltak, és a diéta lapjain is benne van, hogy ha valaki kipuzzle-özi, akkor ihat 1 pohár sört, bort… Nem szeretnék rendszer csinálni ebből, de ez nem is fogyókúra, ez a fajta kajálás életmódváltás és beleépíthető a kihívás utánra is. És valószínűleg elő fog fordulni, hogy fogok alkoholizálni, szóval egy-két pohár bele fog férni majd később is.

Esetleg a későbbiekben írhatok egy részletesebb posztot a diétáról :)

LELKIBAZDMEGOLÁS ÉS EREDMÉNYEK

Első hét vége. Mérlegelés. Nap közepe, délután fél 6. Az előző héten minden egyes nap mértem magamat – hiba volt. Az itthoni mérleg és a crossfitt teremben levő nem egy és ugyanaz. Próbáltam kifigurázni, hogy mennyi lehet a különbség, figyelni napról-napra, hogy mikor hogy változik a súlyom. Be voltam parázva, mert tudtam azt, hogy az első 1-2 héten belül lesz drasztikus fogyás, utána valószínűleg beáll heti -1 kg-ra fogyás (legalábbis remélem :)). Az itthoni mérleg 2 lbs, vagyis körülbelül 1 kg fogyást mutatott. A legelső itthoni mérésem múlt hétfőn reggel volt, és ugyanígy most hétfőn is. Próbáltam nem kiakadni, még volt előttünk egy laza hegymászás, de közben ugyanúgy iszik az ember, enni is szokott ugye :D

A mérlegelést saját magunknak kell csinálni és az adott csapathoz beírni az eredményeket. A csapatnevet már el is felejtettem, de a mérlegen látott számot nem: -6.5 lbs!!! Ami 3 kg!!!!
A kemény munka kifizetődött :) Nagyon örülök, hogy ilyen jól ment az első hét, hatalmas lökés, így tudom azt, hogy amit eddig csináltam az jó volt. Van bennem egy kis félsz, hogy esetleges hormonproblémáim vannak és nehezebb lehet a fogyás, de nincs mire fognom. Ha odafigyelek és csinálom, akkor normál ember szintjén fogyok én is.

Szerencsére van elég időm magamra, oda tudok figyelni a kajálásra, van időm főzni, edzeni, kitalálni az alappilléreit az egészségesebb életmódnak és ami még szintén fontos: van időm pihenni. Az első edzések után nagyon fáradt voltam, viszont most hétfőn már reggel 7 előtt kipattant a szemem (kevesebb, mint 6 óra alvás után). Ilyen korán még nem keltem itt :D A napjaim ezerszer produktívabbak, pörgök, amikor kell, és jobban is alszom, amikor azt kell :)
Instagramon az életmódváltásomhoz kapcsolódóan @fitbitchprogress néven találtok meg! :)
Találkozunk következő héten!





Előző rész: ITT
Related Posts

2 megjegyzés:

  1. Hajrá itt is! Simán megcsinálod! (Aztán megszokod és így maradsz :) Amúgy a MyFitnessPalt én is használtam rengeteget, tök nagy segítség)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) A MyFitnessPal tényleg jó dolog, régebben is hsaználtam, de valahogy mindig megszakadt. Így meg tudom, hogy figyelnek :DDD Talán ígykönnyebb :P

      Törlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi