kedd, október 10, 2017 / 2 Comments

-9KG HAT HÉT ALATT LEHETSÉGES? #6WEEKCHALLENGE

Néhány helyen említettem már, hogy bele fogok vágni egy 6 hetes fitnesz kihívásba, amit Facebookon találtam. Jobbkor nem is jöhetett, egy HATALMAS jelnek vettem, mígnem megláttam, hogy a helyszín elég messze van ahhoz, hogy elguruljak oda biciklivel – konkrétan másik városrész. Nem adtam volna fel itt a dolgot, még mindig ismerkedős helyfelfedezést tartok, és azt is meg kell említenem gyorsan, hogy ez volt az egyik alappillére, amiért Amerikába jöttem: helyre rakjam magamat testileg-lelkileg, és leginkább egészségügyileg. Ami, mint már nagyon régóta egy nagy adag fogyást jelentene első körben. Mivel az elmúlt években – pontosan az elmúlt 4 évben – csak híztam folyamatosan, hiába edzettem, vagy raktam oda magamat diétaügyileg, akkor is maximum megálltam és stagnáltam, volt néha egy kis fogyás, de alapjában véve sikerült visszahíznom mindent, amit anno 4 éve leadtam (ez volt 25 kg, persze „miértisne” alapon még magamra rántottam majdnem 10 kg-ot, hogy legyen miből fogyni, haha).



A kaotikus életvitel, amit az utóbbi években folytattam egyáltalán nem adta meg azt a fajta biztonságot, ami segítene kialakítani az egészségesebb életmódot, pedig voltak próbálkozásaim szárazföldön is, hajón is, de kétségkívül nekem fontos az, hogy legyen egy jól kialakult napi rutin, elég idő, amivel felépíthetem az edzéseket, kajákat stb (nem mellesleg tudok is magamra főzni, ami mondjuk a hajón kivitelezhetetlen volt).  
Ahol lakom egyébként van egy gym 4 emelettel feljebb (ebben a videóban megnézheted), spinning-room, és a nagybátyámmal is úgy egyeztünk meg, hogy el fogok járni vele az L.A. fitnessbe, mivel ő oda jár. Az első hétvégémen vettem egy görkorit is, futni is voltam (bár 35 fokban nem a legjobb, de elsőre lement egy hatos #woopwoop).

Itt volt az a pont, amikor a Facebook drága algoritmusa közbeszólt, és csak jöttek a különböző challenge kihívások. Ahogy látom Amerikában ez eléggé bevett: adnak alád mindent „ingyen”, te meg lényegében egy jó kis marketinget csinálsz nekik, ha sikerül lefogynod. Meg egy kis pénzt, ha nem, de erről még később. Végül a Spark Crossfit terem lett a befutó, 3 miles-ra van, biciklivel is oda érek 25 perc alatt kényelmesen (legalábbis nagybátyám letekerte nekem, kár, hogy biciklim még mindig nincs :D), pont Phoenix és Tempe határán van, szóval tökéletesen megközelíthető.

Legalább ötször visszatértem a jelentkezéshez, végül úgy voltam vele, hogy úgyis marhára ráérek, örülnék, ha lenne, „aki fogná a kezemet” az első néhány hétben, talán néha seggbe is rugdoshatna, vagy akinek sírhatnék egy sort, ha lelkibazdmegom van és épp egy tábla csokit tolnék be az arcomba.
Jelentkezés kitöltve, kaptam rögtön emaileket, másnap már smst is, és vártak a szombati megbeszélésre 11.15-re. Rajtam kívül még hárman voltak, egy lány kivételével jelentkeztünk is minannyian, miután meghallgattuk a kis előadást.

MIT IS TARTALMAZ A 6-WEEK FITNESS CHALLENGE?
  • Korlátlan belépést a crossfit terembe (mondtam már, hogy imádom a csapatedzéseket?!), ahol legalább heti háromszor kell megjelenni egy-egy edzésre
  • Étrendet, 50 receptet (ezek csak ötletek, szerencsére semmi kötelezően követendő kaja nincsen, annyira örülök! :D).
  • 0-24 coach elérést, amit egy jó kis appal, a Voxerrel kiviteleznek: hasonló, mint a Whatsapp, bármikor lehet zaklatni az edzőt, bármilyen kérdés bármi.


Amit már szombaton megkaptam az egy lista volt, hogy milyen appokat kell letöltenem:
  • Voxer: itt lehet zaklatni a coachot
  • MyFitnessPal: vezetni kell a kajálásokat, és hozzáférést kell adni a coachnak, aki tudja csekkolni és ha nem a vártnak megfelelően változnak a dolgok, akkor tud változtatni a diétán.
  • Wodify: itt kell bejelentkezni az órákra
  • Facebook-group: ez meg csak a csapatszellem érdekében :)


RÁADÁS

Mert persze mindig kell, hogy legyen valami izgalmas a dologban. Szóval az egész hathetes kihívás tényleg ingyenes, HA lefogyod az adott mennyiséget. De, hogy legyen tétje a dolognak, be kell fizetni 400 dollárt (kb. 105 ezer Ft), és ez  visszajár a hatodik hét után amennyiben:

  • lefogytál 20 lbs-t (kb 9 kg) vagy
  • 5%-ot vesztettél a testzsír-százalékodból


    
Amelyiket először eléri az ember az számít. Szóval a kérdés, hogy le tudok-e fogyni 6 hét alatt 9 kg-ot? (Instagramon szavazhatsz @nataliakubasi)


ELSŐ NAP – ELSŐ EDZÉS

Próbáltam már jól viselkedni első nap és bár fogalmam sem volt még a diéta alapjairól, próbáltam normális étkezéseket összehozni, bevinni a Myfitnesspalba, a kitűzött 1 üveg vizemet (ami 3 literes), meginni (pipa) és várni az edzésre.
Elég vegyes érzéseim voltak egész nap, baromira vártam, de kicsit fostam is, tudtam, hogy meg fogok halni, másrészt örülnék, ha azt a 400 dollárt – vagy legalább egy részét – majd vissza tudnám forgatni ruhavásárlásba 6 hét múlva :D Fél 5-re kellett mennem, a coach csajszi, Erin lesz majd akivel tudok beszélni a Voxer appon, ő állította össze a diétát, és ő is vette fel a kezdő adatokat. Szóval 5’11 mélységű vagyok (ez lenne a 180 centim, ezzel már megbarátkoztam), a súlyom az legyen titok :D, a centiket akarom mondani incheket meg sem jegyeztem, mert nekem azok még mindig csak egy számok. Így kedd reggel leméredzkedtem a saját magunk centijeiben és kilójaiban, hogy azért ne legyek elveszve.

DIÉTA

Van két A4-es oldalnyi kajám szétszedve, mint fehérje-szénhidrát-zsír. Minden kaja mellett ott van, hogy mennyi egy adag abból. Egy nap 12 blockot ehetek, egy block pedig 1 fehérje+ 1 szénhidrát + 1 zsír. Oké, ez nekem is kicsit magas volt, de inkább úgy fogom fel, mint egy jó kis játékot :D

1 block = 1 fehérje + 1 szénhidrát + 1 zsír

A mai reggelim így egy 3 blockos kajaadag volt, amibe ez fért bele: 2 tükörtojás olívaolajjal kisütve, fél avokádó, 1 szelet magvas kenyér, 4 szem koktélparadicsom és egy bögre kávé szójatejből.



Szerintem az egész napomat azzal fogom tölteni, hogy megtaláljam a kedvenc kombinációimat, amiket eddig is csináltam és ezután is fogok tudni enni (a reggeli teljesen ilyen volt). Sosem szerettem az előre megadott „ezt edd reggelire, ezt ebédre, aztán az ötödik nap után ismételd 22 hónapig, baiiiiii”.



#Funfact: bekerült a szar kaják is, persze elég erősen nem ajánlott mondjuk sültkrumplit enni, de abból 1 adag az 5 szem. Ki eszik 5 szemet? :D Hát… na, azt ki is hagyjuk. De ami jó, hogy ha ügyesen kisakkozza az ember, akkor mondjuk hétvégén befér egy pohár bor (ami azért elég üdítő, mert az életet élvezni is kéne – de próbálok inkább nem alkoholizálni :)).





#LETTHEFATCRY

Ahogy megvoltunk a méredzkedéssel és megkaptam a diétám alapjait máris fél 6 lett, amikor is végre elkezdődött az első edzés. Azt persze nem tudtam, hogy a legjobb challenger a fél hetes edzésre jön, ami kevésbé gyilkos, de hát nem gáz. Még előtte azt mondogattam nagybátyámnak, hogy nekem 2 nappal később jön az izomláz, na de nem itt! Az utolsó köröknél már remegett a bal combom, szerintem évek óta nem edzettem ennyire keményen. Egy kinti bemelegítéssel kezdtünk, ami 30 fokban bőven elég, ha 5-10 perc :D A fő feladatunk pedig egy 12 day Christmas (vagy wtf volt). A lényege, hogy 12 gyakorlat volt 1-12-ig beszámozva és valami amerikai karácsonyi dal alapján először megcsinálod az első gyakorlatot, aztán a másodikat (amiből kettőt kell), aztán megint az elsőt… Lényegében így néz ki:

1
2 1
3 2 1
4 3 2 1
12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

35 perc. Az utolsó 1 gyakorlat maradt le nekem, aztán azt sem tudtam hol vagyok, vagy hogy mi a nevem, de a lényeg, hogy túléltem! Megejtettük egy gyors bevásárlást is, csak úgy random vettem dolgokat, amik szerintem beleférnek, és rajta voltak a papíron, szóval össze kell párosítanom őket :D
A járásom eléggé érdekessé vált, és a reggeli ébredés is elég szép volt (mondjuk legalább nem négykézláb érkeztem a kávémért), de túléltem. A héten egyébként 3, de inkább 4 edzést tervezek a teremben, a kimaradó napokon pihi/görkori és nyújtás. Legalábbis ma mindenképpen elmegyek a 6 km-es körömre, nem érzem annyira megerőltetőnek, de utána jól fog esni a nyújtás és esetleg egy forró pezsgőfürdőzés.


CÉLOK
  •          heti legalább 3 crossfit edzés: hétfő-szerda-péntek + szombat/vasárnap
  •          1-2 extra kardió
  •          tartani a diétát és jó kajákat összepuzzle-özni
  •   LEADNI 9 KG-T ÉS A PÉNZT ELSZÓRNI RUHÁKRA #muhaha #csakafelét #vagyinkábbmindent
  •          heti szinten beszámolni a blogon :)


A napi szenvedéseimet, kaja-puzzle-öket, edzéseket, lelkibazdmegolásokat az újonnan aktívvá vált IG-nál lehet végigkövetni, @fittlatte néven megtaláltok (de itt is érik egy névváltozás, ha van esetleg egy jó ötleted, oszd meg velem :))
HARCRA FEL! KEZDŐDJÖN A 6 HETES KIHÍVÁS!




Related Posts

2 megjegyzés:

Kövess Instagramon! @nataliakubasi