szombat, február 06, 2016 / 33 Comments

A VÖRÖS 50 ÁRNYALATA - HOGYAN LETTEM VÖRÖS?

Ahogy már említettem, kicsit más vizekre is evezek a blogon, a beauty-témákon belül persze nekem is van néhány érzékeny témám, az első pedig nem más, mint az egyik legfőbb jellemzőm: a vörös haj. Jó színt elérni talán a legnehezebb a vörös hajnál, illetve a szőkénél is, de ott inkább a fedés a téma. A vörös szín láthatóan sokat kopik (mert ugye minden festék kopik valamennyit a hajmosások során), de a vörösnél minden mosás után más árnyalatban tündökölhetünk, ami néha jó, néha viszont nagyon rossz.

A poszt megtekintése során bepillantást nyerhetsz a csodálatos stílusváltozásaimra a.k.a. így égesd be magad  online :)



Hogyan lettem vörös?

Az alaphajszínemet  világosbarnának mondanám, vagy szürkés sötétszőkének (nem hiszem, hogy van ilyen :D), a lényeg, hogy nagyon fakó, teljesen szürke volt, ami teljesen nem én voltam. Ha egy erős középbarna hajjal élnék, vagy egy szép sötétszőkével, BIZTOSAN nem festettem volna be a hajamat, így akinek van egy erőteljes, nem fakó eredeti hajszíne, azt most megkérem, hogy soha ne fesse be! Mert a festés bizony okoz károkat.



15 éves koromban kezdődött a hajfestési mizéria, de először csak vöröses tincsekkel, ami az akkori fodrászomnál narancsos lett. Hát nem voltam kifejezetten boldog, de az akkori fodrászlátogatásaim általában olyanok voltak, hogy egyszer nagyon jók lettek, egyszer meg nem. Így mindig tudtam melyik lesz a jó :D
Ezek után valami hirtelen ötlettől vezérelve egy(!!!!!) alkalom alatt nem hogy csak szőke lettem, hanem be is daueroltattam a hajamat. Csoda, de nem esett le a hajam azóta sem, akkoriban még nem volt tele az internet – talán még be sem volt kötve nálunk – így nem tudtam, hogy mekkora marhaságot csináltam. Hát kurva nagyot. Ezt se csináljátok - és ne röhögjetek ... nagyon! :D

2007 október


A dauert is elnéztem, így nagyon kis hullámok lettek benne, amik nem jöttek ki olyan gyorsan, hanem szinte nőttek le a hajammal. Folyamatosan festegettem a hajamat, hol fodrásszal, hol otthon,mígnem szerény agyi kapacitások mellett kitaláltam, hogy én sokkal vibrálóbb személyiség vagyok, tehát kell valami újítás: pink csíkok. Egy barátnőmet kértem meg, természetesen ő nem volt fodrász, így inkább olyan DIY-féle lett, amit most már egy Don’t do that shit – Pinterest táblára tolnék ki. Az valami ilyesmi volt:



Körülbelül másfél évig voltam szőke és 50 árnyalata. Vágattam néha, a végére el is tűnt a göndörség, a szőke színnek volt 1-2 király árnyalata, ami jól is állt, pláne az egyenes hajammal, de egyszer csak kitört belőlem a Natalia Oreiro-őrület, akit imádtam Vad angyalként, meg mindenhogy, mert szerintem egy eszméletlenül csodálatos nő, és nem érdekel miket alakított, de bombanő! A vörös haj imádata persze Anyutól jött, aki eredeti vörös, persze nem az a fajta, amit én használok, de jó lett volna, ha öröklök némi színanyagot :D

Egy szép délután tehát fogtam a barátnőmet, és elmentünk venni egy szép – eleve sötétvöröses – mahagónit. Tudjátok ez tényleg egy szép szín, és muszáj még egyszer kiemelnem, hogy sötétebb vörös. Na persze, de csak akkor, ha nem szőke hajra kenjük fel. Nem mondom, hogy szívrohamot kaptam, mert bár vártam egy nagy váltásra, de ez még engem is kicsit meglepett. A zöld szemeim konkrétan világítottak, az szó szerint tűzvörös színű lett.



És itt kezdődik az én vöröshajam. A húgom előttem kezdett neki a vöröshajságnak, és megtalálta azt a hajfestéket, amit fodrásznélküli időszakokban szoktam használni, ez pedig a Wellaton cherry red 66/46-osa. A szőkéből jött hirtelen vörösömet persze sok árnyalatban kipróbáltam, míg elkezdtem ezt a cherry redet használni, ami azért fontos, mert én itt már vörös alapra festettem, nem pedig az eredeti hajszínemre – a sokak által kérdezett „ miért ilyen jó vörös a hajam”.
Az elmúlt hét évben a vörösön belül változtam tehát, próbálgattam több dolgot, mint az egykor fancy alul sötét, felül világos-stylet, az alsó sötétbarna volt, felül vörössel és még dobtunk bele narancs-lila csíkokat :D Sok szín, de nagyon tetszett, jól is állt :)


Hogyan váltsál vörösre?

  • FODRÁSZNÁL, a hajszínedhez megfelelő festéket fogja kikeverni, a dobozokon látható színek nem egyeznek meg a valósággal. És kell szomorítsak néhány embert, de van olyan sötét alapszín, amiből a világéletben nem lesz élénk vörös – persze vannak hajgyilkos módok, de azokat nem ajánlom, kivéve ha szeretnél egyszer kopasz is lenni.
  • A vörösnek sem csak 50 árnyalata van, vannak narancsosabbak, lilásabbak, barnásabbak, pirosabbak, ki kell tapasztalni, hogy mi áll jól – bőrszín, szemszín, akár még a haj állapota is.
  • A vörös szín minden mosásnál változik, sok haj 2 héten belül ledob minden szép színt, és élettelen, fakó színű marad a haj.
  • Ha valaki fenn akarja tartani a színt, de gyorsan ledobja a haja, akkor sűrűbben kell festeni, ami szintén nem valami egészséges.


Ilyen a hajam most

Amikor külföldön vagyok, mindig viszek magammal elegendő cherry red festéket és azzal festetek, viszont az ottani csapvizek nem kímélik a hajamat sajnos. Spanyolországban kezdődött, az ottani víz borzalmas, Oroszországban szintén. A hajót meg sem említem, nincs az a pakolás, ami ebből Pantene-reklám fényességű hajat csinál. A tegnapi fodrászolás során így megbeszéltük a fodrászommal, Évivel, hogy a tervezett 2-3 centi helyett 10-et lecsapunk az aljából. Persze így most már sokkal egészségesebb a hajam, és láthatóan szebb :)
A színkeverést mindig a durva színeknél kezdjük, de most Évi ajánlatára lilásabbra váltottunk, amit egyáltalán nem bántam meg, sőőőőt! Szóval most így néz ki a hajam:





Natalia Kubasi (@natussshka) által közzétett fénykép,





Csináltunk néhány képet napsütésben is:




Ha bármi kérdésetek van a vörös hajjal kapcsolatban, akkor írjatok nyugodtan, továbbá tervezek egy hajápolásos írást/videót :)


FACEBOOK | INSTAGRAM TWITTER | G+ | ASK.FM


Related Posts

33 megjegyzés:

  1. Nati, ez kurva jó lett! Elnézést a vulgaritásért, de ez fejezi ki a leginkább azt, amit éreztem, amikor megláttam a friss képeket :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, körülbelül én is ezt érzem tegnap óta! :D

      Törlés
  2. Fű, nagyon jó ez a szín, ha festetném komolyan elgondolkodnék egy ilyenen. Viszont ne haragudj, de olyan jót nevettem az első képeken, totálisan magamra ismertem, nekem is voltak olyan korszakaim, akiket még képen sem akarok viszontlátni. A dauer volt életem legrosszabb ötlete például :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! :)
      Ezeket a képeket amúgy pont elrettentő példának szánom :D Egyébként én is jókat vihogok ezeken a dauer feltalálóját meg is verném :D De túléltük, és többet nem vétünk ilyen hibákat :D

      Törlés
  3. Nagyon joooo!! Tényleg nagyon szép : )

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű a hajad! *__* Én is ilyet akarok :( :D Még nem sikerült megtalálnom, de remélem drogériás viszonylatban létezik olyan vörös festék, aminek nem narancsos/pirosas fénye van, hanem inkább sötétebb, picit lilás beütésű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)

      Egyszer lett lilásabbra festve a hajam, de azok meg már inkább a sötét színek felé tendálnak, nem is modannám vörösnek :S Ez pedig kevert szín, esetleg ha fodrászkellékesnél kérdeznéd?! :)

      Törlés
  5. Nem semmi! Hasonlo hajmereszto (akar szoszerint is) galadsagokat en is elkovettem - voltam piros, narancs, voros, bordo, lila, kekes-fekete, aztan vorosbol szoke egy nap alatt, ami masfel honap utan teljes hajvagashoz vezetett, mert gumi lett ahajambol es meghalt. Most "balajazs" a meno nalam, profi fodrasszal nyomatom, es csak veszhelyzet eseten nyulok otthoni festekhez. Hozzateszem, hogy erosen oszulo, ugyh tervezem ujra a rovid szoket :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéznék egy ilyet posztot az eddigi hajaidról! :D A balajazsos nekem is bejön, de durván le kéne szívatni ahhoz, hogy bármi más szín látszódjon az enyémből, pedig vannak jó komnbinációk! :D

      Rövid szőke? Wááááááá :) Kíváncsi vagyok rá! :)

      Törlés
  6. Nagyon jó lett!!! Az előzőek meg nagyon viccesek!:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm! :) A régiekkel szórakoztatom az egyik barátnőmet, bármikor feltudom vidítani :D

      Törlés
  7. Úúúú emlékszem, amikor a szőke, dauerolt hajaddal először beléptél edzésre :D :D
    A mostani viszont nagyon király, alapból a szín is tetszik meg jól is áll neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Életem egyik baklövése volt :D És pedig akkor nagyon menőnek éreztem magam :D De köszönöm, a mostani imádat! :)

      Törlés
    2. Amúgy akkor még nem is tűnt gáznak, inkább néztem, hogy milyen vagány meg bevállalós vagy:DD

      Törlés
    3. Az a baj, hogy akkor én is ezt hittem :DDDDD

      Törlés
  8. Nagyon jól áll ez a hajszín. Komolyan irigyellek érte! :D Annyira kipróbálnék én is valami hasonlót, de engem visszatart a lenövés mumusa. Szerintem nem lennék képes elviselni. Meg egyébként is, mostanra megbarátkoztam a hajszínemmel és ilyen aztán tényleg nincs még egy. Néha szőke, néha vörös, ha kedve szottyan barna... és mindenki mást mond rá, szóval elég univerzális. :)
    Nagyon cukik voltak a régi képeid. Jó hosszú utat jártál be a hajaddal karöltve, de azt hiszem célba értél! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Orsi! :) Hát a lenövés csak akkor gázos, ha nagyon elüt az eredeti hajszíntől - leginkább szőkénél, ennél a vörösnél még talán nem is annyira durva :) De ha meg tényleg jó a hajszíned, akkor nehogy befesd! :D

      Törlés
  9. Waow! Micsoda átalakulások! Egyébként, szintén festett vörösként, szerelembe estem a hajszíned iránt! Gyönyörű színe van! Mondjuk a sajátommal sincs baj, de mire sikerült összehozni, én is elég nagy változásokon estem át, amikre így közel egy év távlatából azt mondom: jaj ne!
    Nagyon hasznos bejegyzés, azt viszont meg kell hagyni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Azt hiszem mindenkinek voltak baklövései, akik mertek próbálkozni, de az is elmondható, hogy legalább megtaláltuk a legjobb színeket, fazonokat! :)

      Törlés
  10. Gyönyörűek az új képek! El sem tudnék hozzád képzelni más hajszínt, éteren keresztül tökéletesen illik a személyiégedhez. A régieken -meg se sértődj, mert imádlak- széjjel röhögtem magam :D Régen én is voltam évekig vörös, a sötétebb vonalat szerettem, de ma már a szőkés-narancssárágás vonz :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :) Én is röhögök magamon, szóval no para :D A szőkés-naracssárgás is tök jóóóóó, volt, hogy nekem is áthajlott abba, de nem áll olyan jól. No de nemgáz :)

      Törlés
  11. Szia! Úgy éreztem muszáj írnom. Nagyon szép színű lett a hajad a sok próbálkozás után. De irigyellek is érte rendesen. Nekem a vörös festék nem csak, hogy be se fogta rendesen a hajam, de olyan pöttyös lettem tőle, hogy a doki csak nézett. Akkor lett először tüsi hajam. Megnőtt és persze, hogy a dauert is ki kellett próbálnom. :) Elsőre szép lett, másodjára semmilyen, harmadjára meg úgy kiszárította, hogy megint tüsi vagyok. De ha tudsz valamit ami szépen kiszívja a színét és pöttyös se leszek az jó lenne. Az én hajam is ilyen fakó, semmilyen, szürkés alapból, csak közepes barna. Igaz szeretem ha nyáron néha valahogy sikerül természetesen kiszőkülnie pár tincsemnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Eliza :) Én a fodrászokat tudom ajánlani, én is sokára találtam meg az enyémet, és sokszor van úgy, hogy otthon (vagy ugye külföldön) bíbelődök a hajammal, viszont ők dolgoznak tényleg rendes festékkel és össze tudják úgy keverni a színeket, hogy jó legyen, plusz az allergén-dolgokban is segíthetnek. Remélem sikerül valamit találnod :)
      A szőkülésnek pedig örülj, nekem még az sem volt! :D

      Törlés
    2. Köszi :) Az első két dauert fodrász csinálta, de másodjára valahogy nem úgy fogta be a hajam. Szintén fodrásszal akartam visszafestetni barnára, de akkor is allergiás voltam. Csak éppen nem a fejemen jött ki, hanem a bőrpróba miatt a karomon. Nézett is a fodrász, mert elvileg bio festék volt mindenmentes. :D Azóta nem mertem festékkel kísérletezni.

      Törlés
  12. Úúúú, az utolsó képeken a hajszíned valami bomba, annyira jó ránézni! *.* Én sosem festettem 22 év alatt a hajam (valahol a közép és sötétbarna között helyezkedik el), nyáron egyedül a L'oreal Sunkiss Jellyt kentem a végeire, így ott szőkébb lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönöm! :) Ilyen hajszínnel én sem festetném, mert van egy kellemes színmélysége! :P A sunkiss jellyt néztem én is, szerintem jól lehet játszani vele, ha valaki egy kis újdonságra vágyik :)

      Törlés
  13. Baromi klassz lett a frizurád! Gyönyörű vagy, nagyon jól áll ez a szín neked! *.*

    VálaszTörlés
  14. Baromi klassz lett a frizurád! Gyönyörű vagy, nagyon jól áll ez a szín neked! *.*

    VálaszTörlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi