csütörtök, november 02, 2017 / 2 Comments

FÉLIDŐ - FÉLTÁV? (M)ENNYIT FOGYTAM 3 HÉT ALATT #6WEEKCHALLENGE

Félidő. Bumm. Mintha csak tegnap mentem volna az első edzésre, valahol meg mégis olyan, hogy már évek óta járok ide. Megunni lehetetlen, mindig változatosak az edzések, igaz a kajáim annyira nem, de lássuk is, hogy mi történt az elmúlt, vagyis a kihívás harmadik hetén.




Mivel mindig átfedem az előző írásomat, ezért kezdem is, hogy hétfőn mik történtek. Szóval múlt héten még javában októbert írtunk, és hétfőhöz mérten a Camelbacken kezdtük a napunkat. Utána volt egy kisebb autóbalesetünk, amit az edzéssel próbáltam kiheverni, másnap viszont ment a távolbanézés. Konkrétan az ágyból sem akartam kikelni. A kitűzött bootcampek persze megvoltak, szerdán és pénteken is tisztességesen végigtoltam az edzéseket, szerencsére még mindig van bennük kihívás – olyan nem lesz, hogy ne lenne – de mindig van valami új is! A két „töltelék” edzésem csütörtökön és szombaton volt. A csütörtöki napom izgalmasan és shoppingolósan telt, ami után úgy éreztem, hogy kurvára megérdemlek egy cheesecaket, pumpkin cheesecaket, csak hogy pontosak legyünk. Életem sajttortája volt, de azért azt is tegyük hozzá, hogy utána meghaltam egy kisebb cukorsokkban és egész délután fájt a gyomrom :D Ennek megkoronázásaként eltoltam magamat futni. Vagyis, hogy tisztább legyen a kép: 35 fokban izzadva futást imitálni. De a 6 km meglett így is, pont elégetve a csízkéjk, szóval eredményes voltam.
Szombaton pedig a konditeremben futópadoztam és ellipsziseztem, 50 perc „random” edzésmódban.



Vasárnap még belefért egy kis biciklizés, de ezt nem veszem edzésnek, így a hét kereken 5 edzésből és egy hegymászásból állt. A kajáim nagyrészt az előző heteket koppintották: avokádós toast kenyér tojással, zabkása, saláta csirkével vagy tonhallal, joghurt különböző édesítésekkel és az új kedvenceim: a fehérjeszeletek. Sós-karamellás, cookie-dough, kókusz és társai; legalább egy tucattal tértem haza és fogyasztom egészséggel ezeket a finomságokat.



Eléggé eredményesnek éreztem magamat, alig vártam a hétfői mérlegelést – na jó, rohadtul izgultam, hiszen félidős mérés. Tehát a hat hét alatt 20 lbs, vagyis 9 kg-tól kell megszabadulnom. A célom az volt, hogy legalább 12 lbs lemenjen, ami több, mint a fele, viszont mint tudjuk, a fogyás az első 1-2 hétben nagyobb, mint utána, ezért mindenképpen szerettem volna elérni a 12 lbs-t.

A hétfői nap a szokásosnál is szokásosabb volt: Camelback 10 perccel rövidebb idővel (50 perc felfele!), valószínűleg a reggeli hűvös – 25 fokos – időjárás is besegített. A hegymászás alatt próbáltam nem szivacsként magamba vezetni két gallon vizet, így maradtam a másfeles üvegnél; ezután ebéd a szokásos Wabagrillnél főtt zöldség, csirke és avokádó. Az aznapi snackem is lazára volt véve, próbáltam kiszorítani a felesleges dolgokat. És akkor méredzkedés.




Hát. Nézzük pozitívan: a kihívás felénél pontosan a felét fogytam a kívánt mennyiségnek, tehát a hathetes kihívás harmadik hete után 10 lbs-t fogytam a 20-ból. Ragyogó, boldogságkönnyek meg köszönetnyilvánítás. Aztán nézzük a másik oldalról: az elmúlt egy hétben kerek egész 1 lbs-t, vagyis fél rohadt kilót fogytam. WHAT THE FUCK?!



Nem hiszem, hogy a pumpkin cheesecake bosszút állt volna és így leckéztetett volna meg, ahogyan azt sem hiszem, hogy szörnyen ettem volna, ráadásul még holmi fesztiválok és partizások sem zavarták meg csít, akkor még is mi történt?!

Újraprogramozás. Ez kell, ugyanis most ismét van három hetem, viszont sokkal jobban oda kell tennem magamat, hiszen minden adott, hogy ezt a fogyást végigvigyem. És mivel nem is kevés múlik ezen az egészségemen kívül, hanem jó sok pénz, amit szeretnék visszakapni, ezért újra kellett gondolnom a dolgokat. Végülis Tina barátnőmet kérdeztem meg néhány dologgal kapcsolatban (IG: @martinaklein, YT: Martina Klein), hogy szerinte mi történhet.

A vele való beszélgetés során rájöttem, hogy egyrészt nem ettem eleget, hiába éreztem magamat nem éhesnek. Nem kell orbitális növelésre gondolni, de például reggel egy helyett kettő pirítóst eszem, vagy gond nélkül benyomok egy fehérjeszeletet nap közben. Másrészt az emésztésem is mintha belassult volna, ami egy nagyon szép jövőt adhat a jojó-effektusnak: tehát annyira keveset kezd el enni az ember, hogy az elején hiába fogy, utána ez belassul, és a fogyás leáll, ami után hízás következik viszont, hiszen a test elkezdi tartalékolni azt a kis adag kaját is. A fogyásnál nem keveset, hanem eleget kell enni. Annak érdekében, hogy az emésztésem kicsit felpörögjön ezeket építettem be az étrendembe Tina tanácsára:
  • Bár szerinte túl sok salátát eszem, én nagyon jól érzem magamat, ezért nem cseréltem le még a salátát semmire, hanem hozzáadtam néhány rostosabb dolgot: vettem konzerv kukoricát, borsót, gombát, és ezeket adom az eddigi egyszerű salátámhoz (annyira jó íze lett, teljesen nosztalgikus, Anyu féle francia saláta, grrrrr)
  • Megvettem életem első sweet potato-ját, és mivel az amcsik lusta dögök, ezért találtam olyan verziót is, amit mikrózni kell és hozzárakni fűszert (bár ez sima krumpli), valamint konkrétan mikrózható sweet potato darabot (Insta sztoriban szenvedek majd vele!)
  • Vettem quinoát, szerintem sosem ettem még, de nem kell vele sokat bajlódni, így ez is jött velem a boltban, de még nem kóstoltam (a héten megpróbálkozom vele)
  • Visszaálltam az esti zöldteázásra, ami elkezdett kimaradni mostanában: hogy miért, az jó kérdés, de határozottan egy zöldteázás után is érezhető a hatása :D
  • Bónusz kérés: ha minden kötél szakad, akkor viszont a versenyek előtti vízhajtást is kipróbálom. Ezzel bár súlyt veszthetek, de nem zsírból – persze, mert vízhajtás. Ennek örömére most 4 liter a folyadékbevitelem, és az utolsó mérlegelés előtti egy héten kell egy olyan szisztéma után menni, mint: fokozatosan napról-napra növelni a folyadékbevitelt (5-6-7-8 liter), az utolsó előtti napon 1 liter és a súlymérés napján szinte semmi folyadék.

Még mielőtt hallanám a károgókat, nem ez a fő célom, hogy e szerint fogyjak és azt is tudom, hogyha ezt alkalmazom, akkor vissza is jön 1-2, vagy akár több kg. Ezzel semmi baj nincsen, mivel ez vízhajtásról szól. Annak viszont nem örülnék, ha 400 dollárom elszállna mondjuk 1-2 lbs, vagyis fél-1 kg miatt. Természetesen addig is tovább eszem tisztán, járok heti 5-6 edzésre, figyelek a pihenésre, és a folyadékbevitelre.

Már két nap alatt is jelentős változást értem el egyébként. Időközben meg is világosodtam, hogy a csúnya PMS közeledik, ezért vizet tartok vissza. Ez persze benne van a pakliban. Viszont, hogy megint sok vizet kezdtem el inni (vagyis inkább annyit, amennyit kéne), elkezdtem megszabadulni némi súlytól. Ma edzés után – szerdán – méredzkedtem és máris -11 lbs-nél tartottam, tehát itt is látszódik, hogy a vízivás milyen fontos. Rengetegszer hajtogatjuk életmódváltásnál, hogy a víz, meg folyadék mennyire fontos, és azt is tudjuk, hogy ezt tudjuk. De a gyakorlatban tényleg megiszunk 2-3-4 liter vizet? Lehet, hogy hétköznapokon, vagy ha dolgozunk és meg van a rendszerünk, napi rutink, edzéseink, akkor lefolyik az adott mennyiség, de a hétvégék szabadabbak és sokszor el is feledkezünk a folyadékfogyasztásról.

Most kifejezetten nagy hangsúlyt fektetek erre, és kíváncsian várom a következő mérlegelést, hogy lássam hogyan alakulok. A félidős méredzkedéshez mérten centiztem is, és már most elég szép eredményeket értem el, de ezekről majd vagy a következő héten, egy hónap után írok, vagy az is lehet, hogy csak a kihívás végén. Random infók: combok -3/-3 centi, derék -6 cm, kar -1/-1.5 cm.

Most már közelebb vagyok a végéhez, mint az elejéhez, egyre izgalmasabb! A héten még további 3 edzésem lesz, hiszen hármon már túl vagyok. A célok hasonlóak mozgás és kajálás terén is, és külön figyelem a folyadékivászatra.

Fitstagram: @fitbitchprogress

Instagram: @nataliakubasi





Related Posts

2 megjegyzés:

Kövess Instagramon! @nataliakubasi