{VIGYÁZZ! KÉSZ! POSZTOLJ!} - TE ELADSZ VAGY MEGVESZNEK?

csütörtök, június 18, 2015 / 2 Comments

Kicsit későn ébredtem rá a heti VKP-ra, jelenleg próbálok átalakulni teljes éjszakai bagollyá, hogy a következő bakancslistás helyen is süttethessem a popómat. Ennek feltétele némi kalandvágy, no meg jó sok pénz. Így hát ismét belevetettem magam a diákmunka legjavába, és éjszaka szórakoztatom a gépeket és a világot. A harmadik éjjel után mondhatom azt, hogy kezdek átállni, a kezdeti koffeinadag visszaesett a normálra (felére), szóval nem koffeintúladagolásban fogok meghalni.
De mennyivel sikeresebben venném az effajta akadályokat, ha például a hobbimból élnék: a blogolásból. Meg lehet-e élni belőle? Eladsz vagy megvesznek? Hobbiból bevételforrás, vagy erőltetett marketing hobbinak álcázva?



Magyarországon nem (nagyon) lehet megélni a blogolásból. Vannak, akiknek összejött, de a kivétel erősíti a szabályt, pláne, hogy ekkora ország nem fog elbírni még pár ezer bloggert, sőt sokan fel sem fogják, hogy a bloggerkedés lehet munka is. Bevételforrás. Mert ugye nagyon egyszerűnek tűnik: néhány – önálló – gondolat, pár kép, kilőni a online világ összes szegletébe, onlánynak (onfiúnak? haha) lenni a nap 24 órájában, hashtagelni, megosztani, twittelni, lájkolni, vlogolni és tádám, hullik a pénz.
Némi túlzással mondhatnám, hogy így van. Ha valaki kreatív, ontja magából a dolgokat (vagy szimplán magát adja és írja, ami történik), akkor ő maga lehet egy brand. De mondjuk nem itt. Magyarországon, de inkább azt mondom, hogy magyar nyelven ez sokkal később fog beérni (vagy soha), magyarul pedig elég kis rétegnek szólhat, de angolul ismét más pályán vagyunk.
Ha pedig külföldről beszélünk, akkor kicsit jobban megnyílnak a kapuk. A cégek felismerték, hogy bizony 1-1 blogger által sokkal inkább eladhatóbb valami. Nyílt reklámfelületek, ebből lehet bevételt szerezni, de Magyarországon ez még gyerekcipőben jár. A legtöbb megkeresést a beauty- és fashionbloggerek felé irányul, talán még a könyvesbloggerek azok, akik kapnak könyveket, de ez még messze nem a megélhetés – mert bár egy sós novellás kötetet reggelire én sem biztosan tolnék be.
Szerteágazó téma a cégek felőli megkeresés (már ha onnan érkezik és nem a bloggertől), mindenesetre remélem, hogy hamarosan itt is csatlakozunk a nyugati világhoz és több kollaboráció jöhet létre. Én örülök más bloggerek megkereséseinek, főleg, ha mindez passzol hozzájuk, a blogjukhoz és nem marketingnyáladzás folyik. Külön témavilág, inkább lapozzunk.
Haladjunk nyugatra. Jó néhány cikkbe futottam bele mostanság, hogy nem hogy blog, de egy szimpla Instagram-fiók is elég ahhoz, hogy valaki „munkába álljon”. De továbbmegyek: vannak már Vine/Snapchat-sztárok, akik a rövid-filmezésből élnek meg, és tágítva a kört jöhetnek a vloggerek is. Nem feltétlenül muszáj angol nyelven, a nyelvet beszélők számából már építkezhetünk. Legutóbb több orosz vloggert felfedeztem, akik milliós követővel rendelkeznek és meg is élhetnek a hobbijukból. Ahogy láthatjuk a követők száma sokszor fontos 1-1 cégnél, míg mások az egyediséget keresik, így akkor sem kell félni, ha még kicsiben toljuk.


Az online állatkert csak néhány éve nyitotta meg kapuit, ideje felzárkózni: a jövőben sokkal több ilyesfajta munkahely lesz, de a lényeg továbbra is: maradjunk önmagunk és csináljuk szívvel-lélekkel! Te eladsz vagy megvesznek? :)


A többi blogger véleményét itt találjátok:
(Cannot add links: Registration/trial expired)
Related Posts

2 megjegyzés:

  1. Az utolsó mondatod a leglényegesebb talán az egészben. Sajnos sok mindenkit megvesznek manapság. Az ilyen bloggerek már nem is hitelesek, b. azt sem hiszem el, ha kérdeznek valamit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is azt utálom, amikor hülyének nézik az olvasót ... Mintha nem virítana ott képzletbeli caps lockkal, hogy hirdetés... :D

      Törlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi