hétfő, március 30, 2020 / No comments

FOGYJ ÉS NYERJ - ÉLETMÓDVÁLTÁS BEZÁRVA


Helló-belló!

Erre sem jártam mostanság, pedig valahogy mindig ott motoszkált bennem a blog, de sokszor vagy a youtube-ra eveztem át, vagy minden kis titkomat a naplómba írtam. Viszont van egy témakör, amit itt tudok a legjobban átadni, ez pedig minden, ami életmódváltás/edzés/kajálás/étkezési zavarokkal kapcsolatos gondolat.




Míg az utolsó posztomban még nagyban ecseteltem nektek (és magamnak), hogy épp itt lenne az ideje, hogy elővegyem a határidőnaplómat és felvázoljam a következő utazásokat (is), azóta viszont elég sok minden történt a világban. Vagyis csak egy nagy dolog, ami miatt minden megváltozott. Igen, helló-belló COVID-19. Ezzel együtt nagyon sokan megismerkedtek a home-office-szal, az életüket 20 négyzetméterbe csomagolták – legkedvesebb hely az ágy lett, ahol mindent is lehet csinálni. Napfényt maximum a balkon-szigeteken, bátrabbak a járda-szigetekre utaznak érte. Nos és akkor itt van minden más elvetemült, aki a helyzet ellenére próbálja kihozni a legtöbbet, vagy legalább fenntartani a szintet/rendszert, amit sikerült kialakítani.

Ebbe tartozom én is, ugyanis az év elejétől kezdve egy rendszer kezdett kialakulni – tudom, tudom, már 1567. alkalommal – de legalább próbálkozom :D Kalóriaszámlálás, avokádós reggeli, 3 kocka étcsoki, táncedzés, 30 napos fitnesz kihívás – ezek jellemezték az elmúlt 3 hónapot. Hja, és -11 kg.

Az elmúlt két hétben elég széles skálán mozogtam egyrészt érzelmileg, másrészt az egész életmódváltással kapcsolatban is. 80%-ban sikerült tartanom a rendszert, de kivételes stresszes időszakokban, vagy elborult elmeállapotokban kihagytam néhány edzést, vagy észrevétlenül bekerült 1-1 tábla csoki a kosaramba vásárláskor.
Mindig azt vallom, hogy történhet bármi, az hogy mit hozunk ki belőle, az rajtunk múlik. Néhány napos agyalás, újratervezés után felállítottam az új játékszabályokat, hogy a tetemes otthon töltött idő alatt is tudjak haladni az életmódváltással/fogyással.



Újratervezés
  • Mi az amit otthon el tudok készíteni a legkönnyebben?
  • Egyszerű snackek, amikhez nyúlhatok, ha rám törne a farkaséhség
  • A csoportos edzések helyett mit csináljak?
  • Új appok, online edzések felkeresése



Mindehhez jött egy régi-új kihívás, ahova hívlak titeket is. A dietbet egy „játék”, ahol ha fogysz, akkor nyersz – pénzt. Na de kezdjük is az elején. Ez nem egy szponzorált poszt sajnos :D De mindenesetre egy vicces játék. Nem leszek álszent, a pénz jó motiváció lehet sok esetben (nem mindig).
A dietbet egy app, ahol különböző rövidebb-hosszabb játékok vannak. Én legtöbbször egy 4 hetes kihívást szoktam játszani, ahol átlagosan 30-35 dollárt kell befizetni, és ha a 4 hét elteltével 4%-kal csökken a súlyod, akkor bekerülsz a győztesek csapatába, akik között szétosztásra kell a befizetett összeg. Én egyszer nyertem eddig, akkor 35 dollárt fizettem be és 50-et kaptam vissza.



Hogyan működik? 

Két fotót kell megosztanod, miután jelentkeztél és fizettél: az egyiken az adott napi szó (ami mindennap változik) és a mérleg, ahol olvasható a súlyod, a másikon pedig egy egész alakos kép, ahogyan a mérlegen állsz – valaki készítheti, vagy tükrös szelfi. A cél az, hogy éles képek legyenek, ezeket 12 órán belül jóváhagyják. Majd látod, hogy pontosan mennyi is az a bizonyos 4%, amit lefogyasztasz magadról. Ezután kezdődik a móka, többször mérlegre állhatsz (unofficial weight-in), majd lesz 2 nap, amikor a hivatalos végsúlyt a fenti módszerrel „le kell adnod”.
A 4% súlyleadás nem egészségtelen, hiszen egy 70 kilós embernél ez például 2.8 kg, ami 0.7 kg hetente.
Másrészt nem feltétlenül mondanám, hogy érdemes minden hónapban beleállni egy ilyen versenybe, mert a kezdeti nagy lendület után nem biztos, hogy sikerül produkálni hasonló eredményeket. Ha hosszabb játékot játszanál – 6 hónap – ott több pénzt kell befizetni, és átlagosan a testsúly 10%-ától megszabadulni.
Ha úgy érzed, hogy nincs elég motivációd, vagy nem tudsz mindig belekezdeni az edzésekbe, szeretsz versenyezni, akkor hajrá! A jelenlegi játék, amiben én részt veszek, az ez: LINK

Ha pedig szeretnél egy zárt helyen erről beszélgetni, akkor lépj be a Facebook-csoportomba: LINK

Hajrá, ne adjuk fel a körülmények ellenére sem :) Egészségesen élni menő, edzeni 2 négyzetméteren is lehet!







Related Posts

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instagramon! @nataliakubasi