szombat, március 17, 2018 / No comments

REGGELI RUTIN ÚJRAGONDOLÁSA


Imádom a reggeli rutinokat. Legalábbis youtube-n nézni biztosan, olvasni róla, hogy mi az, amitől egy hét gyakorlás után bossbabe leszek, vagy CEO. Évek óta vágytam már egy „normál” reggeli rutinra is, amit a hajós időszak alatt nem tudtam kivitelezni rendesen. Hogyan is néz ki egy számomra kellemes reggeli rutin? Nem, nem szeretnék 9-ig dögleni és edzéssel, félórás tízlépéses arcrutinnal és 3 órás brunch-csal kezdeni mindennap. Egy 6 órási kelés, ami után rendbe rakom magamat agyilag, kávéval vagy anélkül, és van időm reggelizni – ha szeretnék. A hajón ebből minden összejött – álmomban. Az ottani rutinom negyedóra volt, ágytól a kabin elhagyásáig, amikor is 2 prada-val a szemem alatt battyogtam ki a hatos kezdéshez.



Ehhez képest a hajós szezonon kívüli rutinjaim lehettek a youtube-n csillógó álomvilágot leírok, hiszen akár egy órán keresztül csinosítgathattam a reggelimet és volt időm elolvasni minden érdekességet a neten. Amikor hazaköltöztem januárban, akkor szintén még szabadabban alakíthattam a dolgokat, hiszen a reggeli kelés nem volt kötelező – de azért belőttem egy 8-as kelést, hogy azzal egyidejűleg produktívan kezdjem a napot és állást keressek.

Mióta elkezdtem dolgozni, újra kellett, hogy gondoljam mit is akarok beleépíteni laza egy órába – hiszen én a kellemesen és agyilag is felébredt kávészombiként szeretem elhagyni a lakást. Így pont jókor jött Erika ajánlata, aki vállalkozó kedvű bloggereket keresett, akik kipróbálnák az Újragondoló naplóját: pont azon a héten landolt nálam, amikor elkezdtem dolgozni. Erikánál voltam még szeptemberben lifecoachingolni, amiről itt írtam.

Míg elnézegetni egy-egy tökéletes reggeli rutint nagyon szívesen teszek, ha a sajátoméról van szó, azért szeretek a valóság puha szőnyegén állni. Régóta nézegettem a hálanaplókat, az Instagramon is számtalanszor jött szembe velem, vagy a mostanság népszerű BuJokban megbújó napi célok, vagy hangulatjelző smiley-k. És én is valami ilyesmire szerettem volna használni ezt a kis füzetet.
Rengeteget olvastam szokáskialakításról, vagy néztem ehhez kapcsolódó videókat, és mindenhol elhangzott az, hogy jó dolog leírni kisebb-nagyobb célokat aznap reggel, vagy akár előző este. De akartam volna csak 3 jellemző dolgot leírni az adott napról is, meg szimplán to do listákat írni, így inkább hallgattam Erikára, aki fantasztikusan építette fel a füzetecskét: 20 oldalnyi vezetőgondolat, és a legfontosabb mindezek közül: nincs megszabott irányvonal, mindenki arra használja ezt, amire akarja. 

Sokszor vagyok úgy vele, hogy vannak apróbb lelkibazdmegolások, amiket nem akarok mindig megosztania a bff-ekkel, hiszen nem annyira fontosak, hogy mindenkivel beszéljek róluk, viszont kiírni csakis jó lehet. Az én Újragondolónaplóm így kicsit mindenes:  szeretek elvégzendő feladatlistákat adni aznapra, vagy csak leírni egy-két idegesítő dolgot, amit elég szimplán kiírni és máris nincs bennem. Aztán van, amikor az eltelt napra reflektálok este és csak smiley-kat írok, vagy rajzolok. Ide kerülnek azok a fontos dolgok is, amiket szeretnék végre belepasszírozni a hetembe: amolyan megtervezem a tervezendő dolgokat.

A munkába állás előtt vágtam bele még egy dologba, ami eléggé befolyásolta a reggeli rutinomat, ez pedig az intermittent fasting, ami időszakos böjtölést jelent. Hosszan nem akarok beszélni róla, csak annyit megemlíteni, hogy a kajálási időszakom összement 8 órára, ezért körülbelül déltől este 8-ig eszem – ezenkívül pedig „böjtölök”. Ez azt jelenti, hogy kiesett a reggelim lényegében és ennek ellenére még jobban érzem magam és könnyebb is felkelnem reggelenként.

A reggeli készülődés fél órával lerövidült (hiszen nem kell főzőcskéznem), valamint a reggeli kávézásomat felváltotta a zöld tea. A social media és smink közé pedig mindig szakítok 3-5 percet, hogy írjak néhány pontot az aznapi to do listámra az Újragondoló naplóban.


Amennyiben szeretnéd megrendelni az Újragondoló naplót, ITT megteheted :)

Related Posts

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kövess Instagramon! @nataliakubasi