hétfő, január 01, 2018 / 6 Comments

CÉLOK | 2018

Boldog új évet! Ennél frissebb kezdéssel ritkán találkozhatunk: új év, új hónap és még az elseje is hétfőre esik! Viszont a new year-new me bullshit helyett én inkább egy new year better me – felfogással vágok bele 2018-ba. Az előző év nagyon vegyes volt, év vége felé még a reggeli készítéshez is kellett motivációt keresnem, szóval nem is gondoltam arra, hogy majd január elsején végül úgy indítom az évet, hogy nekem ismét terveim vannak. Nyolcadik éve már, hogy 12-es listát írok, mindig volt valami, ami megmozgatta a fantáziámat, most viszont úgy éreztem, hogy én teljesen mindent a véletlenre, a sorsra meg minden másra bízom és úgyis alakul majd valahogy. What? Hát ha valaki jól ismer, vagy régebb óta követi a blogot, az nagyon jól tudja, hogy pont ezt az „éterben lebegést” utálom a legjobban a világon, mert célok nélkül szinte nincs is miért felkelni.




Így hát az utolsó pillanatban, még a szilveszter nap délutánján fogtam a kis táskámat benne minden határidőnaplóval, és elballagtam a Starbucksba. Ezúton is hatalmas köszönet barátnőmnek, Darlának, aki ilyesfajta kávés meglepetést talált ki szülinapomra, és jó néhány kávézásomat neki dedikálhatom a giftcard miatt! ❤️ 
Ahogy mondtam, ennél nehezebben még nem jött össze a lista. Minden évben volt valami, amit tudtam, hogy el kell érnem, el akarom érni, irányba mozdítottam magam és valami történt. Viszont ha nincsenek célok, akkor nagyon nincs merre mozdulni saját önszántunkból, hanem csak sodródunk – és az persze nem mindig arra van, amerre kéne, vagy amerre a nekünk legjobb lenne.

Ez a lista mindig „kézzel foghatóbb” elemeket tartalmazott, határidővel, vagy mennyiséggel vagy bármivel, ami kicsit is határokat adott az egésznek. Viszont a konkrét tervek mellett szerettem volna vezető irányokat is adni, ami leginkább személyes fejlődéshez tartozik, valamivé szeretnék válni, vagy máshogy reagálni egy-két dologra, így a lista után azokat is olvashatjátok. 3 óra és egy venti latte után erre jutottam:

1. Munkát találni
Jelenleg nem dolgozom, pontosabban már 4 hónapja nem és az utolsó egy hónap már nagyon nyögvenyelős volt, és úgy érzem, hogy kipihentem magamat. Ez a pont persze teljesen adott, ha valaki életbe akar maradni, még a pontos dolgokat nem tudom ezzel kapcsolatban, viszont egyre valószínűbb, hogy hajón fogok kikötni :D Wish me luck! Mellékesként pedig örülnék, ha kitalálnám, hogy miben dolgoznék szívesen…

2. -20 kg 2018. június 1-ig
Minden évben ezzel kezdem az új évet, hogy mennyit szeretnék levakarni magamról, és ez egyébként egész tartható lenne a maga 4kg/hó súlyvesztésével. Ehhez persze jön az egészséges táplálkozás és edzés, amiket folyamatosan terveznem kell majd, de hasonlóra lehet számítani, mint a hatheteskihívás alatt, persze talán kevesebb edzéssel :)

3. Heti legalább egyszer online naplózni
Sokszor említettem már, hogy online naplózva kezdtem meg a „blogger karrieremet” és sikerült is beleolvasnom néhány évembe, amikor még MINDENNAP írtam lényegében. Mindent leírtam, merre voltam, mit csináltam és belekerültek az életmódváltással kapcsolatos dolgok, sikerek, nehézségek. Nagyon sokat lehet tanulni magunkról, másrészt pedig minden egyes írás terápiaként hat. Aki sosem írt, annak nagyon ajánlom! Legyen csak néhány mondat az adott napról-hétről, vagy valami problémáról, ami régóta nem hagy minket békén: irány az írás! Papírra vetve, vagy a billentyűzetet koptatva kiírjuk magunkból a dolgunkat. Az adott információhalmaz pedig végre nem az agyunkban tárolódik! Egyébként a napi naplózás lenne számomra is ideális, de örülnék, ha ezt a heti egyet is tartanám :)

4. Év végére 250.000 Ft-ot félrerakni
Mondhatni elég hedonista életmódot élek, és a legtöbb alkalommal azért mentem vissza hajózni, mert eléggé nullán álltam. Ezt felvállalom, voltak nagyszerű napok, amikor két kézzel szórhattam a pénzt és volt ennek az ellentettje. A pénzzel egyébként úgy érzem, hogy jól bánok, még ha most nem is úgy tűnik :D Viszont eddig nem volt megtakarításom és nem akarok kényelmetlen helyzetbe kerülni.

5. 365 day photo-challenge
Régen nagyon hypolták a 100 napos boldogság kihívást Instagramon, és bár sosem vettem részt benne, mindig jó volt nézni… Nem feltétlenül ennek a kihívásnak az egyéves változatát csinálnám, de mégis szeretném megkeresni a legjobb pillanatokat mindennap. Ha rossz időszakom van, akkor eltűnök a social mediából, viszont ezzel együtt nagyon negatívnak is éreztem magamat mostanában. Sosem voltam ilyen és hiába vagyunk rossz passzban, rossz szituációban, mindig változtathatunk valamin: a hozzáállásunkon. Ez a fotókihívás ebben fog segíteni, képeket úgyis imádok készíteni! :) Instagramon @nataliakubasi néven találtok meg :)

6. Száraz január
Most már évek óta fent van a listámon, nem mintha annyira sokat innék, de nagyon jó februárban már úgy létezni az évben, hogy 1 pont összejött a listáról :D Másrészt a bőröm és a testem is meghálálja az alkoholmentes napokat, nincs is ennél jobb tisztítókúra!

7. Heti egy poszt a blogra & 1 videó
Az előző évem blogolás szempontjából elég gyér volt. Kicsit úgy is érzem, hogy bezártam magamat egy kalitkába és túlgondoltam mindent: senkit nem érdekel ha írnék x és y dologról blabla. Még mindig magamért szeretnék írni és azért, hogy bepillantást nyújthassak egy másik világba, hiszen úgy érzem, hogy nem éppen hétköznapi életet élek – minden felvágás nélkül. Azokért a kommentekért, visszacsatolásokért csinálom, amikor megemlítettétek, hogy például teljesen más szemmel néztek Oroszországra a blogom miatt, vagy sosem jártatok még Amerikában és örültök, hogy bepillantást nyerhettek általam. Meg aztán a lelkibazdmegolós posztjaimat is rendszeresebbé kéne tennem :)

8. Napi 10 perc orosz Memrise-n
A duolingo sem rossz nyelvtanulós app, de én a Memrise-t imááááádom! Az elmúlt évem egyáltalán nem volt nyelvtanulós – hogyha a konkrét nyelvtanulást és nem a mindennapi interrakciót vesszük. Pláne oroszból úgy érzem, hogy illene tényleg jobban odatenni magamat, hátha ezzel a munkakeresésben is jobb esélyeim lennének. A Memrise-ban be lehet állítani, hogy hány új szót/időt akarunk naponta nyelvtanulással tölteni, valamint sokszor ismétli a már megtanultakat. Én régebben munkába menet a buszon, vagy elalvás előtt játszottam és ültettem el néhány virágot :D Rengeteg nyelv és „kurzus” közül lehet választani.

9.Elkezdeni meditálni
Régóta megfogalmazódott már bennem, hogy ideje még jobban befelé fordulnom és egyrészt kiverni minden eddigi dolgot a meditálásról és szimplán csak kipróbálni. A Headspace alkalmazást fogom erre használni :)

10. Kipróbálni a jógát
Újra. Mert hogy próbáltam már, de röhögőgörcsbe fulladt az egész, mert a tanár sem volt a legkomolyabb. Nem akarom magamat beleerőltetni, és azt mondani, hogy akkor most mindennap 10 percet jógázom. Erre az évre a kipróbálás a cél, lehetőleg egy jógaoktatóval. Ha más nem, akkor iránya youtube és egy kezdő jóga vagy valami challenge :)

11. BARCELONA
Kivételesen erre az évre nincsenek hatalmas utazós terveim. Tudom, hogy fogok menni erre-arra, de most nincs olyan hely, ahova feltétlenül mennék. Örülök, hogy az elmúlt három hónapot egy helyen töltöttem. Viszont Barcelona a szívem csücske, az egyik kedvenc városom, talán hasonló helyet foglal el bennem, mint Szentpétervár. Mindenképp szeretnék elmenni, még ha csak egy hétvégére lesz lehetőségem, de menni akarok! :D

12. Elolvasok 5 önismereti könyvet
Nem vagyok egy nagy könyvmoly, viszont ha könyvekről beszélünk, akkor szinte kizárólag pszichológiai, önismereti könyveket szeretek olvasni. Szeretem megérteni magamat, megismerni és javítani magamon. Ha van bármi tippetek ilyen könyvekkel kapcsolatban, akkor írjátok meg! Jelenleg még egy ötletem sincs! :D

+1 #COFFEETIMECHALLENGE2018
Nem is lenne teljes a lista, ha nem kerülne fel rá a kávézás! Immáron negyedik éve kávézom virtuálisan is, ebben az évben szeretném az összes kávézást megörökíteni és legalább 30 kávézóba eljutni :)


És akkor a drivereim a következő évre, amik sokkal inkább megfoghatatlanok, de ilyen irányba szeretnék változni:

Megtervezni a heteimet
Ha valami le van írva, akkor százszor jobban tartjuk ahhoz magunkat a tervekhez. Ha belepuzzle-özzük a napirendünkbe a különböző dolgokat, mint például edzés, találkozók stb, akkor nagyobb eséllyel végezzük is el őket. Minden vasárnap meg szeretném tervezni ezeket a dolgokat, hiszen akkor jobban átlátom a hetemet és kevésbé tudok kifogásokat gyártani, haha

Előre helyezni magamat & és önzőnek lenni egy kicsit
Az én életemben saját magamnak kell játszanom a főszerepet és nem másnak. Ha én jobban és boldogabban érzem magamat, akkor végülis másoknak is jót teszek ezzel :D

Ha valami bánt, akkor szólni / HA valami kényelmetlen, akkor beszélni róla azonnal
Nagyon sokszor estem abba a hibába, hogy mindig mások érdekeit, kényelmét helyeztem előre a sajátoméval szemben és nem szóltam a kellemetlenségekről, csak akkor amikor már szinte késő volt. Nem szeretek konfrontálódni, nem szeretek kényelmetlenséget okozni másoknak és irigylem azokat, akik felszólalnak magukért. Én egyre ritkábban tettem, de ezen változtatnom szeretnék.

Nem másokra várni, ha szeretnék valamit
Ha nem is tudom mit szeretnék, csak várok másokra, hogy majd hozzájuk képest igazítom az életemet, akkor valamit kurvára nem jól csinálok. Itt nem érvényes a go with the flow! Ez talán kapcsolódik a kettővel ezelőtti ponthoz: kicsit önzőbbnek lenni és a saját érdekeimet előre tenni.

DO NOT OVERTHINK!
Hát, ha valamiből feketeöves lettem 2017-ben, akkor az ez volt! Persze rájátszott a brutális mennyiségű szabadidő évvégén, ráadásul semmivel nem lettem jobban. Néhány lépéssel persze kivédhető, vagy leállítható a túlzott overthinking: kiírni magamból (online napló esetemben); beszélni valakivel, aki jól ismer és megbízok (bff HELP); kikapcsolni az agyamat egy sztorival: film, youtube-videó, zene

Megtalálni azt, ahol kiegyensúlyozott vagyok (ÁLLAPOT)
Nem szeretnék helyet vagy személyt találni erre. Ez lesz talán a legnagyobb kihívás nem is csak az évben, de úgy az életemben is. Négy éve utazom szinte folyamatosan és mindig arra koncentráltam, hogy megtaláljam az ideális helyet, ahol élnék. Volt, hogy egy személyben kerestem meg ezt. Egyik sem jó. Az én saját jó állapotomban, boldogságomban szeretném megtalálni ezt a helyet :)

Nektek milyen céljaitok vannak 2018-ra? :)





Related Posts

6 megjegyzés:

  1. nagyon jó tervek! :) ez tényleg ilyen "megtalálni önmagad" és hogy mit is akarsz igazából projekt lesz :) én ugyan nem meditálok és a jóga is túl vontatott nekem :D viszont nyújtani nagyon szeretek és az ki is kapcsol, ehhez kerestem viszont kezdő jógás videókat és azok nagyon jók voltak. nem volt 10-15 perces légzésgyakorlat az elején stb.
    a #COFFEETIMECHALLENGE2018-el kapcsolatban, ha Miskolc körkényén jársz szólj :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg ilyen év lesz! :D Meg amúgy a légzésgyakorlat, ami anno kiakasztott :DDD de akkor én is keresek majd YT-n!

      Ha Miskolcon járok szólok mindenképp! :))

      Törlés
  2. Húha én ennyire nem is gondoltam át a dolgokat, de valóban szeretnék valami kézzel fogható, írott nyomokat azoknak a céloknak amiket szeretnék rövid határidőn belül elérni. Szóval lehet hozzád hasonlóan neki veselkedek és átgondolom a dolgokat :D A blog és a yt csatorna nálam is most előtérbe került ismét, mert elvolt hanyagolva :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá! Kíváncsian várom a videókat, meg a posztokat! BÚÉK :)

      Törlés
  3. Nekem az a célom, hogy ne nyírjalak ki! ❤️

    VálaszTörlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi