szombat, december 30, 2017 / 7 Comments

VISSZATEKINTŐ 2017

Régen ültem már le írni, viszont az idei éves összefoglalót nem szabadna kihagyni, ráadásul kaptam erre néhány utalást is a legutóbbi live-ban, szóval tényleg ideje visszatekinteni a 2017-es évre. Ezt az évet nem tudnám egyetlen egy szóval leírni: annyi minden történt, jó is rossz is, rengeteg változás és váltás. Ha a moziban nézném az életemet, akkor csak kapkodnám a fejemet, annyi minden történt.


Január elseje még egy szívemhez oly’ közeli városban, Szentpéterváron ért, ahol még közel 3 hétig élveztem a havat és a hideget. Viszont haza kellett jönnöm, hogy egy réges régóta dolgot végre lezárjak az életemben: lediplomáztam. Hosszú 5,5 év volt, az utolsó 1 évben már abszolvált voltam, de sok mindent köszönhettem az egyetemi éveknek. A diplomaosztó után pedig elrepültünk a világ másik végébe húgommal: egy thaiföldi nyaralás volt az ajándékom magamnak :)



A nyaralás után egy nappal egy szem bőröndömet megrakva zötykölődtem Prágába, az új életem új helyszínére. Megcsapott a „settle down” hangulat, és jött egy jónak tűnő lehetőség, így itt gondoltam megteremteni az életemet. 1 hónap után sikerült egy csodálatos albérletet találni a város közepén, viszonylag közel a munkához, elkezdtem kialakítani a dolgaimat, de valami hibádzott: Prága nem volt nagy szerelem. Sőt, Prága nekem mindig egy olyan város marad, ahol szívesen elidőzöm néhány napig, de életvitelszerűen nem jött be – és igen, ehhez elég volt két hónap. Közben sok minden változott és szinte egyidőben borítottam az asztalt mindenhol: szakítottam az akkori barátommal, felmondtam a munkahelyemen (RIP első normális munkahely), felmondtam az albit és 2 nap múlva már otthon voltam ismételt hajózási tervekkel. Két heten volt csupán otthon, május elején már indultam is Amszterdamba, hogy 4 hónapig élvezzem Amszterdam-Bázel távot némi Strasbourggal, Kölnnel és apróbb német falvakkal. A vakációm kivételével csak emlékképeim vannak: Strasbourg nagy szerelem lett az ottani kivételes szabadnapom miatt, Amszterdamot nem tudtam utálni, imádom a vibe-ját. Mindenhol megvoltak a bejáratott kávézók, utak, de nagy örömmel tértem haza hosszú évek utáni első „otthoni” nyaralásomra. Élveztem a Balatont, a rég nem látott ismerősöket, akikkel végre nem csak 1-1 kávé miatt futottunk össze, hanem élveztük a nyarat. Aztán persze nem bírtam magammal és random elmentem négy napra Németországba, ahonnan hazajőve egy nagy találkozásban volt részem: a 11 éve nem látott belarusz mamámmal találkozhattam, aki Magyarországra költözött :)


Vissza a hajó, vágtam a centiket, szeptember 7.-e volt a nagy nap, amikor is ismét elbúcsúztam a hajózástól és indultam meg az Újvilágba. Két héttel később Arizonában landoltam, jöttem kiélvezni az itteni nyarat, majd belevágtam a hathetes kihívásba, ami elég sokat nyomott a latban. Sikerült is lefogynom 10 kilót, amire nagyon büszke vagyok – és persze azóta is tartom :)




Az évvége viszont eléggé hektikusan alakult és elkezdtem magamba szállni több ok miatt. Elég hullámzó volt a kedvem, és talán majd szánok erre egy külön posztot, de a konkluziót lelövöm: elengedtem mindent. Nagyon sokat görcsöltem a jövőmön,magamon, hogy mit és hogyan kéne lépni, hogy a legtökéletesebb legyen, de egyre inkább beszűkült a látóköröm. Ezt kellett most teljesen elengednem, ami nem egyszerű, de úgy érzem, hogy most ez kell. Go with the flow. Tágabbra nyitni ezt a látókört és hagyni, hogy minden más is beáramolhasson, ami eddig nem tudott.


Hetedik éve már, hogy írom a 12 pontokat év elején. Ezek a célok, nagyon sok már évek óta rajta van a listán, de elmondhatom, hogy van olyan is, amit lehúzhatok most jó időre :) Ezzel talán lesz egy kis motivációm, hogy összeírjam a 2018-as listát is!

Fogyni 30 kg-ot
Annyit nem sikerült. Viszont közel 20-at igen, aminek végképp örülök. Ez így el fog tűnni a következő évi listáról, hiszen ennyit már nem szeretnék fogyni :)

Diploma
Hát ez talán a legnagyobb YAAAAS 2017-ben. Minden egyes gondolatomat elolvashatjátok ITT

Thaiföld
Nagy álom volt, még annál is nagyobb. Már 2016 szeptemberében lefoglaltunk mindent és ketten vágtunk neki Ázsiának :) Sosem fogom elfelejteni, és bízom benne, hogy még visszamegyek egyszer

Külföldi tréning
Előző évben kétszer is részt vettem ilyen tréningen (Róma, Madrid), viszont ebben az évben teljesen váratlanul alakultak a dolgaim, és semmi időm nem volt. VISZONT! Itt Amerikában voltam önkénteskedni egy fesztiválom, ami bár csak egy nap volt, de hatalmas élmény, pláne, hogy után a fesztiválra is bejuthattam ingyen és láthattam Major Lazert <3 vagyis inkább táncolhattam :)

10 km
Hát ha ez nincs listán 7 éve, akkor semmi! VISZONT! A hathetes kihívás végén lefutottam!!!!! Még most sem hiszem el, és nincsenek is nagyobb terveim futással kapcsolatban, de ennek nagyon örülök!



Edzeni heti háromszor
Hát ez ilyen formában nem volt meg :D De ha átlagolnék…. Nos talán akkor sem. Voltak nagyon erős edzős heteim-hónapjaim, de például a hajózás során 2 hónap tuti semmit nem csináltam – nem mintha nem lettem volna eléggé fáradt a munkától. Prágában nagyon jól hajtottam magam, valamint itt Amerikában is :)

Heti egy énidő
Yas. Ha nem is mindig neveztem ki, hogy akkor ez most ÉNIDŐ lesz, de nálam ilyenek az egyéni kávézások, amiket a hajón is mindig műveltem, vagy szimplán amikor bjúti-estét tartok és szépítgetem magam.

DRY JANUARY
Mint minden évben, most is száraz januárt tartottam, sikeresen. Mindig jól indul az év, ha 1 hónap után ezt ki tudom pipálni a listáról :D Nem mellesleg az arcom, bőröm, testem is meghálálja az alkoholmentességet.

#COFFEETIMECHALLENGE2017
Ennél a pontnál valószínűleg 50 különböző kávézót kellett volna meglátogatnom. Ebben az évben extrém mennyiségű országban próbálhattam kávékat, ráadásul rengeteg specialty kávézót sikerült utamba venni. Nagyon megmaradt Amszterdam (Bakers&Roasters), Prágában próbáltam ki a legtöbbet talán (kedvencem a Bistro 8), Bangkokban a One ounce for Onion), Szentpéterváron a Gran, és itt Phoenixben is sikerült betérnem néhányba (legutóbbi kedvenc Giant coffee). A fenti hashtaget az Instagramon is megtaláljátok :)



Heti 1 youtube videó
Hát ez egy nagy NOPE. Decemberben volt egy fellángolásom, 10 videót megcsináltam, és szerettem volna karácsonyig vinni, de nem tettem. Azt már többször is kiemeltem, hogy nekem fontos az, hogy teljesen valódi legyen az, amit írok, csinálok, és ha nem érzem úgy, hogy 100%-osan olyan állapotban vagyok, hogy egy adott dologról megmondjam a véleményemet, ami nem csak nektek lenne motiváló, inspiráló, hanem nekem is, akkor nem teszem. Előbb mindig magamba rendezem ezeket, és aztán ezekből születnek a lelkibazdmegolós posztok :)  Youtube csatorna  (és köszönöm az 500 feliratkozót, sőt már több, mint 530-an vagyunk :)

Elhasználni a krémeket

2017 elején, miután megvoltam a záróvizsgával teljesen átalakítottam a szobámat. Körülbelül 50 kg cucctól szabadultam meg, ruháktól, papíroktól, felesleges kacattól, ami után tabula rasa-ként fehérre festettem a falakat. Bár összesen egy hónapot sem töltöttem otthon, mégis fellélegeztem :) Új életszakaszba léptem akkor, így sok mindent szanáltam és a krémjeim nagyjait próbáltam mindig magammal vinni, bárhova is utaztam, és lényegesen kevesebbet vásároltam ebben az évben. Pipa

Pénzügyi menedzselés
Év elején még fantasztikusan műveltem ezt, aztán szépen lassan kisiklott az egész. Őszinte leszek, amikor a hajón vagyok könnyen jön és megy a pénz, hiszen javarészt alig kell költeni valamire – persze költünk valamire mindig – és amígy nem megy egy adott szint alá az ember, akkor jobban is szórja a pénzt. A menedzselés nagyvonalakban mindig megy, hiszen mindig tudom hogy állok, viszont tény, hogy jobban is vezethettem volna a dolgokat, így ez jön velem 2018-ban is :)


Azt hiszem eléggé eseménydús egy év volt, amiben sok minden történt, vegyes érzelmeim vannak, viszont egyáltalán nem negatívak. Bármi is történt, mindenből tanultam, amiért nem lehetek eléggé hálás :) Az év utolsó napjára pedig már csak a következő évi listámat kell össze állítanom, ami nehezebb lesz mint valaha! Nektek hogy telt 2017? Ha egy szóval kéne jellemezni, mi lenne az?
Related Posts

7 megjegyzés:

  1. Nagyon jól. Ott leszek melletted 2018-ban is! 😃 Reméljük, 2018 kiegyensúlyozottságot hoz az èletedbe. Puszi


    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönööööööm4!!!! <3 Remélem hamarosan találkozunk élőben is! BÚÉK nektek és kérek képeket BCN-ból!! <3

      Törlés
  2. mindig öröm olvasni a beszámolós posztokat! :) már én is megírtam az összegzést az idei évről, de elsejére időzítettem be mert kis változás lesz, illetve 2018ra már megvan 9 cél.
    én nagyon érzem, hogy 2018 badass lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :P Kíváncsian várom! Imádom ezeket olvasni, pláne most, hogy alig van bármi ötletem :DDD ÉS remélem igazad lesz! :*

      Törlés
  3. Nekem kemeny volt, foleg egeszsegugyileg. Szerencsere 2 napja van a kezemben egy diagnozis, igy az uj evnek mar celzott kezelessel tudok nekivagni. Mas rossz dolgok is voltak, 3 gyerekes anyuka leven (ebbol egy kirepult, majd visszarepult, egy tinedzser az osszes timdezserkori nyavalyaval, egy pedig 6 eves kis gengsztercsaj). A munka viszont nagyon jo volt, produktiv voltam, sokat tanultam es anyagilag is talan ez volt az eddigi legjobb evunk. Kovetni foglak 2018-ban is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor izgalmas volt nálad is! Remélem, hogy a diganózissal a kezedben könnyebb lesz rálelni az útra, amit kerestél :) Meg úgy általánosságban minden területen! És köszönöm szépen! Boldog új évet neked :)

      Törlés
  4. timdezserkori=tinedzserkori, of course

    VálaszTörlés

Kövess Instagramon! @nataliakubasi